نماینده قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد، موضوع ایجاد منطقه آزاد تجاری قصرشیرین تا پایان امسال در صحن علنی مجلس مطرحو تعیین تکلیف شود.
کد خبر: ۵۵۳۰۷۴
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۳ 16 January 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،فرهاد تجری ، درباره آخرین وضعیت منطقه آزاد تجاری قصرشیرین، اظهار کرد: در کمیسیون اقتصادی مجلس و با حضور وزیر اقتصاد ودارایی جلسه‌ای برای بررسی لایحه ایجاد مناطق آزاد تجاری هشتگانه برگزار و هم کلیات و هم نقشه‌های این مناطق بررسی شد.

وی ادامه داد: در این جلسه دو منطقه آزاد تجاری اردبیل و جاسک برای بررسی و مطالعه بیشتر به کمیته‌های مربوطه ارجاع شد، اما هیچ ایرادی به پرونده منطقه آزاد تجاری قصرشیرینوارد نشد.

این نماینده مجلس ابراز امیدواری کرد، با ادامه این روند و با توجه به اهمیت و فوریتی که وجود دارد، ظرف حدود یک ماه آینده موضوع منطقه آزاد تجاری قصرشیرین در کمیسیوناقتصادی مجلس تعیین تکلیف شود.

تجری مرحله بعدی پس از تصویب در کمیسیون اقتصادی را طرح موضوع در صحن علنی مجلس دانست و تاکید کرد: اگرچه تا پایان سال درگیر بودجه هستیم، اما امیدواریم این موضوعتا پایان سال در صحن علنی مجلس مطرح و تعیین تکلیف شود.

وی با اشاره به مقاومت‌هایی که در مجلس برای تصویب منطقه آزاد تجاری قصرشیرین وجود دارد، یادآوری کرد: مجمع نمایندگان رایزنی و پیگیری لازم را برای جلب رضایت سایرنمایندگان خواهند داشت.

نماینده قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس از اهمیت تصویب منطقه آزاد تجاری قصرشیرین یاد کرد و افزود: این منطقه بالاترین تراز تجاری کشور و طولانی‌ترین مرززمینی را با عراق دارد.

تجری عنوان کرد: به علاوه راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری قصرشیرین به ایجاد اشتغال، توسعه صادرات، جذب سرمایه‌گذاران خارجی، جلوگیری از خام فروشی مواد اولیه، پایداریجمعیت در منطقه و ... کمک خواهد کرد.

دولت سال گذشته ایجاد منطقه آزاد تجاری قصرشیرین را تصویب کرد و هم اکنون منتظر تصویب مجلس است.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار