رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: علم را باید در حوزه صنعت عملی ساخت و دانشگاه را دروازه ورود به صنعت کنیم.
کد خبر: ۵۵۳۵۱۹
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۸ 17 January 2018

به گزارش تابناک به نقل ازایسنامنطقه کرمانشاه، محمدرضا حبیبی،  به تشریح برنامه‌های دانشگاه پرداخت و اظهار کرد: اینکه دانشگاه تاکنون کدام مشکلمردم را حل کرده و آیا توانسته در رفع مشکلات مردم موثر باشد یکی از دغدغه‌های اصلی و مشخص کننده استراتژی ما خواهد بود.

وی با بیان اینکه حوزه‌های آموزش، پژوهش و امور فرهنگی درکنار هم هستند، گفت: کار‌های فرهنگی که در دانشگاه انجام شده کار‌های خوب، اما عمیقی نبوده اند، لذا تلاش می‌کنیمکار‌های فرهنگی دانشگاه عمیق واثرگذار شود.

وی با اشاره به اینکه پژوهش باید علم را به ثروت تبدیل کند، عنوان کرد: علم را در صنعت باید عملی کنیم، بطوریکه روی کاغذ نماند و در این راستا دانشگاه را دروازه ورود به صنعتخواهیم کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه، راه اندازی پژوهشکده‌ها را از برنامه‌های خود اعلام کرد.

حبیبی همچنین به تاکیدات مقام معظم رهبری در رابطه با اقتصاد مقاومتی طی چندسال گذشته اشاره کرد و گفت: اقتصاد وقتی موفق می‌شود که بر پایه اقتصاد دانش بنیان باشد، به واقعاقتصاد دانش بنیان زیرساخت اقتصاد مقاومتی است.

حبیبی تاکید کرد: اگر اقتصاد، دانش بنیان نباشد کارایی لازم را نخواهد داشت که ما این هدف را در دانشگاه پیگیری می‌کنیم.

وی معرفی دانشگاه آزاد و پتانسیل‌های موجود آن به مدیران ارشد استان، سازمان‌ها و نهاد‌های مختلف را از برنامه‌های خود در بعد خارجی عنوان کرد.

وی همچنین به مسئله درآمد‌های غیر شهریه‌ای دانشگاه اشاره کرد و افزود: باتوجه به تعدد دانشگاه‌ها و کم شدن تعداد دانشجویان، باید رویه وابستگی کلی به درآمد شهریه‌ای را تغییردهیم.

حبیبی همچنین به ۳۷۰ کیلومتر مرز مشترک کرمانشاه با عراق و لزوم توجه به مسئله توریسم درمانی در این استان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر عمده بیماران عراقی از کرمانشاه

به عنوان یک معبر و نه مقصد استفاده و برای درمان به شهر‌های بزرگ کشور می‌روند که در نظر داریم با راه‌اندازی شهرک سلامت طی ۴ یا ۵ سال آینده با همکاری دیگر دستگاه‌هایمرتبط، این استان را به مقصد بیماران عراقی برای درمان تبدیل کنیم.

وی در ادامه برتعامل دانشگاه آزاد با رسانه‌های استان تاکید کرد و گفت: رسانه‌های استان باید تلاش کنند تا فرااستانی شویم و حامی یکدیگر باشیم.

رئیس دانشگاه آزاد یادآورشد: می‌خواهیم دانشگاه برای مردم باشد. دانشگاه یک سرمایه استانی است که پذیر‌ای همه جریان‌ها و خریدار نقد منصفانه است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار