قباد محمدی در گفتگو با تابناک:
معاون غذا ودارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: دارویی که این بیماران مصرف می‌کنند دارو‌های خاص و گرانقیمت است که خیلی از آن‌ها وارداتی می‌باشند واولویت اول ما تأمین داروی بیماران سرطانی است.
کد خبر: ۵۵۳۵۸۵
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹ 17 January 2018

دکتر قباد محمدی درگفتگو با خبرنگار تابناک افزود:شرکت‌های دارویی معتبرکشور اقدام به تولید دارو‌های شیمی درمانی کرده اند و دارو‌های با کیفیتی را که قابل رقابت با نمونه‌های خارجی هستند تولید می‌کنند که این امر موجب شده کمبود دارو‌های شیمی درمانی کاهش یابد.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری ،ما می‌خواهیم اگر کسی در خانواده‌ای مریض شد غیر از رنج و مریض داری رنج دیگرینداشته باشد، وبعد از تأمین دارو، حمایت‌های از این بیماران در اولویت است. چرا که هزینه‌های این دارو‌ها بسیار بالا است و ما سعی داریم این بیماران جهت تامین هزینه دارورنجی متحمل نشوند.

معاون غذا ودارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار داشت: خیلی از بیماران سرطانی در بیمارستان‌های وابسته به دانشگاه درمان می‌شوند و در این مراکز با حداکثر ۱۰ درصد از کل هزینه مراحل درمان خودرا طی ‌میکنند و اگر کسی هم توان پرداخت این ۱۰ درصد راهم نداشته باشد می‌تواند با مراجعه به مددکاری مستقر در بیمارستان‌ها تخفیفات خوبی اخذ کند.

به گفته این مسئول: دسته بعدی بیماران سرطانی هستند که درمراکز سرپایی درمان می‌شوند، برای این قشر هم هزینه‌هایی برای تخفیف دارویی در نظر گرفته شده است که از طریق مراجعه بهمعاونت غذا و دارو و تشکیل پرونده می‌توانند از مزایای تخفیف دارویی بهره‌مند شوند.

محمدی تصریح کرد: برخی از بیماران شیمی درمانی نیز به مخدر‌های ضد درد نیاز دارند که ما به طور متمرکز در واحد مخدر معاونت غذا و دارو با هزینه‌هایبسیار پایین با ارائه نسخه پزشک متخصص آن را در اختیار بیماران قرار می‌دهیم و در شهرستان‌ها نیز این دارو‌ها را در اختیار بیمارستان‌ها قرار داده ایم.

وی تاکید کرد: درچند ماهه اخیر دارو‌های شیمی درمانی هیچگونه افزایش قیمتی نداشته اند، افزایش قیمت مختصریفقط در دارو‌های معمولی وجود داشته است

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار