رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه استان کرمانشاه ۱۴ کشتارگاه دام دارد، گفت: از این تعداد فقط یک کشتارگاه صنعتیاست.
کد خبر: ۵۵۳۷۱۲
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶ 17 January 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،دکتر مهدی ظفری‌پور ، با اشاره به وجود ۱۳ کشتارگاه سنتی دام در استان کرمانشاه گفت: تاکنون دو کشتارگاه سنتی استان تعطیل شده وما از تعطیلی تمامی کشتارگاه‌های سنتی استان استقبال می‌کنیم، چراکه تجهیز این کشتارگاه‌ها به امکانات صنعتی و از جمله بخش پیش سرد ضروری است.

ظفری‌پور اضافه کرد: تجهیز کشتارگاه‌ها به بخش پیش سرد برای جلوگیری از شیوع بیماری‌هایی مثل تب کریمه کنگو و یا تب مالت ضرورت دارد.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه با اشاره به پیشنهاد ایجاد کشتارگاه صنعتی در چهار منطقه غرب، مرکز، شرق و منطقه اورامانات در استان کرمانشاه، گفت: در حال حاضر کشتارگاه بیستون به عنوان کشتارگاه مرکز فعال است.

ظفری‌پور با اشاره به مجهز بودن کشتارگاه صنعتی بیستون گفت: در این کشتارگاه حتی امکان بسته بندی کله‌پاچه و دل و جگر و لیبل دار کردن آن‌ها فراهم است و فرآیند سالم‌سازی آن‌ها بهطور کامل انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: کشتارگاه صنعتی بیستون در حال حاضرگوشت مورد نیاز شهرستان‌های کنگاور، صحنه، هرسین و کرمانشاه را تامین می‌کند، ضمن اینکه در مقاطعی از سال هم گوشتآن به شهرستان سنقروکلیایی و استان تهران ارسال می‌شود.

ظفری‌پور با بیان اینکه کشتارگاه صنعتی بیستون در حال حاضر با ظرفیت کشتار ۱۰۰ راس دام سنگین و هزار راس دام سبک در یک شیفت کاری فعال است، گفت: این کشتارگاه تا سهشیفت کاری نیز قابلیت ارتقا دارد.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه اضافه کرد: جانمایی‌های لازم برای ایجاد سه کشتارگاه صنعتی دیگر انجام گرفته است.

ظفری‌پور در ادامه از مردم خواست تا گوشت مورد نیاز خود را از مراکز معتبر خریداری کرده و از خرید گوشت کشتار‌های بین جاده‌ای مسیر روانسر و یا شیان و یا خرید گوشت ازجمعه بازار‌ها و... صرف نظر کنند.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار