معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه گفت: ۱۶۸ واحد پرورش ماهی در منطقه ریجاب استان کرمانشاه در زلزله ۷.۳ ریشتری ازگله دچار خسارت شدند.
کد خبر: ۵۵۳۷۸۶
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۹ 17 January 2018

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم،بهرام خانی ، با اشاره به اینکه عمده پرورش ماهی سردابی استان کرمانشاه در منطقه زلزله‌زده ریجاب قرار داشت اظهار داشت: ریجاب یکیاز شهر‌هایی بود که در زلزله بیشترین صدمه به آن وارد و در اثر ریزش کوه بسیاری از استخر‌ها تخریب شد.

وی عنوان کرد: در زلزله ۷۰۳ ریشتری ۲۱ آبان ماه در استان کرمانشاه ۱۶۸ واحد پرورش ماهی دچار خسارت و ۳.۵ میلیون قطعه ماهی تلف شد.

خانی با اشاره به اینکه در منطقه ریجاب به دلیل از بین رفتن دیواره استخر‌ها بسیاری از ماهی‌ها از استخر خارج شدند گفت: در اثر زلزله آب گل‌آلود شد و تا مدتی این روند ادامه داشتو همین سبب آسیب‌هایی به پرورش ماهی منطقه شد.

وی با بیان اینکه برای تأمین غرامت پرورش‌دهندگان ماهی نیز در جلسه هیئت دولت حدود ۴.۷ میلیارد تومان اختصاص یافت افزود: در مجموع ۵۰۰ میلیون تومان برای پرداخت سهمیلیون تومان کمک بلاعوض به ازای هر مزرعه پرورش ماهی مصوب شد که به محض ابلاغ به استان در اختیار این افراد قرار داده می‌شود.

خانی با اشاره به اینکه جایگاه‌های دامداران در قبل از زلزله نیز چندان مناسب نبود بیان کرد: نخستین اقدام بعد از زلزله در زمینه بهبود وضعیت جایگاه‌ها بود که در ابتدا دام‌ها باپوشش‌هایی محصور شدند و از محل کمک‌های مردمی نایلون و خوراک دام لازم تهیه شد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه افزود: برای ایجاد جایگاه‌های دام بهتر سازمان‌های مردم نهادی کمک‌های بسیاری کردند به طوری که بیش از ۲۵۰ تا ۳۰۰مورد جایگاه دام با اولویت مناطق سرد ایجاد شد.

وی با اشاره به اینکه در ابتدا ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی برای مناطق زلزله‌زده بخش کشاورزی مصوب شد که در حال انجام کار‌های اداری است گفت:برای سه میلیون تومان کمک بلاعوض نیز طی ۱۰ روز گذشته ۲۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای بازسازی اماکن دامی و واحد‌های خسارت‌دیده در اختیار ما قرار دادند.

خانی با بیان اینکه با کمک بنیاد مسکن نقشه‌هایی طراحی شده که در جایگاه‌های ساخته شده حداقل‌های شرایط بهداشتی رعایت شده باشد عنوان کرد: این نقشه‌ها تهیه شده است و به محضدریافت اعتبارات نوسازی و بازسازی جایگاه‌ها آغاز می‌شود، اما تأمین اعتبارات و تسهیلات برای این اقدامات زمان‌بر است.

 

 

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار