مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه بر ضرورت تقویت تعامل بین آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها در استان تاکید کرد.
کد خبر: ۵۵۵۲۶۴
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲ 21 January 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،مجید یزدان‌پناه ، با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش یک وزارتخانه عریض و طویل است که کار تعلیم و تربیت دانش‌آموزان امروز به عنوان آینده سازان فردای کشور را بر عهده دارد، اظهار کرد: می‌توان با برنامه‌ریزی تحولاتی را در حوزه تعلیم و تربیت ایجاد و این عرصه را پویاتر کرد.

یزدان‌پناه با اشاره به اینکه در گذشته کار‌های خیلی خوبی در حوزه‌هایی مثل سوادآموزی، تربیت بدنی و سلامت و... در آموزش و پرورش استان اجرایی شده، گفت: آموزش و پرورشاستان باید فعال‌تر و پویاتر شود.

مدیر کل آموزش و پرورش کرمانشاه سپس با اشاره به ضرورت انعقاد تفاهم‌نامه از سوی آموزش و پرورش با دانشگاه‌های استان برای تعامل بیشتر، اظهار کرد: در برنامه داریم بادانشگاه‌های استان تفاهم‌نامه امضا کرده و از این طریق برای ایجاد رشته‌های دانشگاهی متناسب با نیاز جامعه و بازار کار برنامه ریزی کنیم.

یزدان‌پناه با اشاره به فاصله بین آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها در استان به ویژه در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش، گفت: نبود هماهنگی بین آموزش و پرورش و دانشگاه‌هاسبب شده تا دانشگاه‌ها رشته‌ای را بیاورند که در استان فارغ التحصیل آموزش و پرورش ندارد و همین سبب می‌شود تا آن رشته خاص منحل شود.

وی افزود: به عنوان مثال رشته هتل داری در یکی ازدانشگاه‌های استان ایجاد شد، اما به دلیل نداشتن متقاضی آن رشته منحل شد، در حالیکه اگر آموزش و پرورش و دانشگاه با هم درتعامل باشند آموزش و پرورش دانش آموزانی را تعلیم خواهد داد که مثلا سه سال آینده برای حضور در دانشگاه رشته هتل‌داری را انتخاب خواهند کرد.

یزدان‌پناه با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش دانشگاه‌ها را تغذیه می‌کند، گفت: اگر دانشگاه و آموزش و پرورش با هم در تعامل باشند نتیجه آن تعلیم و تربیت افراد توانمند متناسب با نیاز‌هایاستان خواهد شد.

مدیر کل آموزش و پرورش کرمانشاه تعامل بین آموزش و پرورش و آموزش عالی را یک تعامل برد - برد خواند که نه تنها هر دو این نهاد سود خواهند کرد، بلکه دانش آموزان نیز درمسیر درست تعلیم خواهند دید.

آسیب شناسی کنکور در استان ضروری است

یزدان‌پناه در ادامه با اشاره به اینکه استان کرمانشاه در حال حاضر جزو استان‌های صاحب رتبه‌های آخر در کنکور است، گفت: کنکور باید در این استان آسیب شناسی شود تا ببینیم چرادانش آموزانی که روزگاری رتبه اول را در کنکور‌ها کسب می‌کردند، امروز آخر هستند.

یزدان‌پناه گفت: باید به دنبال درمان باشیم و در این راستا در تلاشیم تا با آنالیز اتفاقات رخ داده در استان این درد را چاره کنیم، به امید اینکه دانش آموزان استان کرمانشاه بتوانند همچونگذشته صاحب رتبه‌های خوب کنکور شوند.

بوفه‌های مدارس معطل مانده‌اند

مدیر کل آموزش و پرورش کرمانشاه در ادامه با اشاره به نبود نظارت کافی بر بوفه‌های مدارس، اظهار کرد: بوفه‌های مدارس ول معطل مانده‌اند.

یزدان‌پناه اظهار کرد: مدیران مدارس با بخشی عمل کردن و خرید جداگانه امکان نظارت و کنترل بر بوفه‌های مدارس را کاهش داده اند، درحالیکه اگر شرایطی فراهم شود تا خوراکی‌های بوفه همه مدارس مستقیم از کارخانه خریداری شوند نه تنها امکان نظارت‌ها بیشتر خواهد شد، بلکه در بوفه‌ها نیز خوراکی‌های سالم‌تری عرضه خواهد شد.

یزدان‌پناه گفت: در حال حاضر بررسی و نظارت دقیق روی بوفه‌های مدارس نمی‌شود و در برخی از بوفه‌ها حتی چیبس و پفک هم دیده می‌شود.

مدیر کل آموزش و پرورش کرمانشاه سپس اشاره‌ای هم به پررنگ بودن حضور دلالان در عرضه لباس مدرسه دانش آموزان در ابتدای مهر ماه هر سال داشت و گفت: در تلاشیم تا با

استفاده از ظرفیت‌های داخل استان کار دوخت و دوز لباس مدرسه دانش آموزان را در ابتدای سال تحصیلی آینده منسجم کرده تا هم هزینه‌های خرید لباس برای خانواده‌ها کمتر شود وهم لباس‌های با کیفیت تری در اختیار دانش آموزان قرار بگیرد.

 

 

ان

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار