مدیر کل تعاون، کار و راه اجتماعی استان ایلام گفت: سهم امسال اجرای طرح روستا تعاون در کشور، یک هزار و 947 روستا است و از این میزان 36 روستای ایلام در دایره شمول این طرح قرار گرفته و سهم مرحله اول این استان 18 روستا و مرحله دوم نیز 18 روستاست.
کد خبر: ۵۵۸۰۱۲
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۴ 27 January 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ شکراله شیرخانی اظهار کرد:هدف از اجرای طرح روستا تعاون، توسعه اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و فعالیت های زیربنایی روستا بر مبنای بهره گیری از استعدادها و ظرفیت های موجود و یا عضویت ساکنان روستایی است.


وی افزود: سهم امسال اجرای طرح روستا تعاون در کشور، یک هزار و 947 روستا است و از این میزان 36 روستای ایلام در دایره شمول این طرح قرار گرفته و سهم مرحله اول این استان 18 روستا و مرحله دوم نیز 18 روستاست.


شیرخانی با بیان اینکه سرانه اشتغال هر نفر حدود 500 میلیون ریال است، گفت: این تسهیلات با نرخ سود میانگین 6 درصد پرداخت می شود و دوره تنفس تسهیلات یکسال پس از بهره برداری از طرح و دوره بازپرداخت تسهیلات حداکثر 6 سال است.


وی یادآور شد: رسته های اولویت دار در برنامه توسعه اشتغال روستایی و عشایری استان ایلام در سه بخش صنعت، کشاورزی و خدمات است و پرداخت تسهیلات به متقاضان با توجه به رسته های فعالیت صورت خواهد گرفت.


مدیرکل تعاون، کار و راه اجتماعی استان ایلام گفت: بیشتر طرح های بخش کشاورزی مربوط به تولید و فرآوری دام و طیور و فراورده های دامی، محصولات زراعی، باغی و گلخانه ای همچنین صنایع تبدیلی، فراوری و بسته بندی کشاورزی است.


شیرخانی افزود: در بخش صنعت فرش دستباف ، در بخش خدمات رسته گردشگری و صنایع دستی، حمل و نقل باری و لجستیک، خدمات و فناوری ارتباطات، خدمات و مشاغل ساختمانی و حمل و نقل مسافری از مهم ترین طرح های مصوب هستند.


وی اظهار کرد: متقاضیان این واحدها با معرفی به بانک های کشاورزی، پست بانک، بانک توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی می توانند از تسهیلات بانکی استفاده کنند.


شیرخانی تاکید کرد: طرح روستا تعاون از مهاجرت بی رویه و گسترده روستاییان به شهرهای بزرگ جلوگیری می‌کند و نرخ بیکاری در مناطق محروم و روستایی را کاهش می‌دهد.


سهم استان ایلام از اشتغال فراگیر یک هزار و 130 میلیارد ریال از منابع داخلی بانک و یک هزار و 80 میلیارد ریال نیز برای اشتغال روستایی از منابع تلفیقی در نظر گرفته شده است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار