کد خبر: ۵۶۰۰۷۴
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰ 01 February 2018

به گزارش تابناک،پراکندگی ترمینال ها و گاراژهای مسیری و شخصی شهرستان های پاوه، جوانرود، روانسر و ثلاث باباجانی در سطح شهر کرمانشاه، مشکلات زیادی را برای مردم منطقه اورامانات به ارمغان آورده است.سالهاست مردم شریف منطقه اورامانات و شهرستان های پاوه، جوانرود،روانسر و ثلاث باباجانی و بخش های تابعه در خیابان ها و کوچه پس کوچه های شهر کرمانشاه سرگردانند تا پایانه ی سواری شهر خود را بیابند و به مقصد برسند.

پایانه ها و ترمینال هایی که در گاراژهای شخصی و خصوصی با کمترین امکانات و با شکل و سیمایی بسیار کثیف و ناشایست و دون شأن این مردم و شهر و استان کرمانشاه و عموماً غیرقانونی و غیر اصولی به کار نقل و انتقال مسافر مشغولند.برای نمونه گاراژ واقع در کوچه لک ها که از قدیم مسافران شهر پاوه را به مقصد می رساند یا گاراژ جدید ماشین های سواری مسیری واقع در اول خیابان ۱۷ شهریور کمی پایین تر از پل دوم میدان آزادی از جان آدمیزاد تا مرغ و خروس و گاری و خاور و کامیون و علوفه و چه و چه ها در آن ها یافت می شود و همه گویا باید به نوعی از این سفره هر برکت پایانه مسافری ارتزاق کنند.

 به جرأت می توانم بگویم هیچ کدام از گاراژهای ویژه مسافربری منطقه اورامانات مطلقاً سرویس بهداشتی ندارند و عاری از اتاق مسافران است و به شکل زننده ای رانندگان و گاراژداران پیاده روها و خیابان های منتهی به گاراژ را اشغال کرده اند که چهره ای نامطلوب به شهر کرمانشاه بخشیده است. بخشی از ترافیک میدان آزادی به پراکندگی این گاراژها و ماشین های شهرستان های فوق برمی گردد که این نکته نیز باعث معضلات شهری در این محدوده شده است.

 خوشبختانه در حوزه اسلام آباد و قصرشیرین و سرپل زهاب ما شاهدی این معضل نیستیم و ترمینال راه کربلاشرایط نسبتاً خوبی را برای مسافران این منطقه به ارمغان آورده است.امید می رود برای منطقه اورامانات نیز همچون منطقه اسلام آباد ترمینالی شایسته مردم محروم و جنگ زده این دیار راه اندازی گردد. مردمی که از جان و دل برای انقلاب و دفاع از میهن اسلامی بسیار بیشتر از دیگر مناطق استان و حتی کشور جان فشانی نمودند و جوانانش سینه سپر کردند تا دشمن نتواند حتی یک قدم به خاک ایران عزیز تجاوز کند.

به استاندار، شهردار و شورای شهر فرهیخته شهر کرمانشاه پیشنهاد می کنم در گوشه ای از ورودی شهر کرمانشاه مثلاً میدان امام حسین (ع) یا در یکی از گاراژهای بزرگ اطراف میدان آزادی شرایط راه اندازی ترمینال اورامانات را فراهم نمایند تا هم مسافران منطقه از سرگردانی و بلاتکلیفی راحت شوند و هم به زیباسازی شهر کمکی کرده باشیم با این حجم گاراژها و اتومبیل ها و مسافران سرگردان. این کار باعث می شود بخشی از ترافیک کرمانشاه در محدوده ی میدان آزادی خیابان گمرک، کوچه لک ها، خیابان مصطفی امامی و… کم شود و ورود و خروج مسافران از بخش شمالی استان را ساماندهی نماید.

راه اندازی این ترمینال مزیت های دیگری هم دارد از جمله معرفی منطقه به گردشگران داخل و خارج استان، کنترل بیشتر ورود و خروج مسافران اورامانات و…از این استاندار جسور و شهردار قوی و پرکار و شورای شهر کرمانشاه راه اندازی و تأسیس سایت ترمینال اورامانت خارج از انتظار نیست.مسئولان اورامانات نیز می توانند با پیگیریها و مکاتبات خود،ضرورت راه اندازی سایت ترمینال اورامانات در کرمانشاه را با مسئولان استان در میان بگذارند .
تا چه قبول افتد و چه در نظر آید.

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار