رییس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام ؛
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام از اختصاص 90میلیارد تومان اعتیار یرای پروژه های تامین آب کوچک از محل اعتبارت استانی خبر داد و گفت :این اعتبار در راستای تکمیل پروژه های تامین آب کوچک در نقاط محروم استان که با خشکسالی های های تامین منابع مالی روبه به شده اندتخصیص یافته که با تزریق اعتبار فوق عملیات تکمیلی آنها شروع و در آینده نزدیک این طرح ها به بهره برداری خواهند رسید.
کد خبر: ۵۶۰۱۹۰
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۵ 01 February 2018

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام از اختصاص 90میلیارد تومان اعتیار یرای پروژه های تامین آب کوچک از محل اعتبارت استانی خبر داد و گفت :این اعتبار در راستای تکمیل پروژه های تامین آب کوچک در نقاط محروم استان که با خشکسالی های های تامین منابع مالی روبه به شده اندتخصیص یافته که  با تزریق اعتبار فوق عملیات تکمیلی آنها شروع و در آینده نزدیک این طرح ها به بهره برداری خواهند رسید.
به گزارش تابناک ایلام ؛سید محمد تراب میری در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت دهه فجر اظهار کرد :مجمومه طرح های تامین آب کوچک استان به بیش از 20هزار هکتارمی رسند که در مناطق محروم استان متمرکز شده اند که به اراضی آبی با شبکه نوین و مدرن آبیاری تبدیل خواهند شد.
وی به سهمیه 60میلیاردی استان ایلام از اعتیبارت ملی اشاره کرد افزود :50درصد از این میزان اعتبار در سنوات گذشته جذب و 3هزار و650هکتار شبکه آبیاری تحت فشار از محل اختصاص این اعتبار در استان اجرا شدوامیدواریم تا پایان سال عمرانی ما بقی آن در نقاط مختلف استان جذب شود.


میری افزود :با جذب کامل این اعتبار ملی وشاهد تحولی درتوسعه اراضی و در بخش کشاورزی مدرن که نقش بسزایی در بهره وری آب و بحث افزایش تولید در نقاط مختلف استان را دارد .
وی با بیان اینکه تولیدات دامی استان مازاد بر نیاز مصرف کنندگان هم استانی است افزود: تولید فراورده های دامی استان از جمله گوشت سفید و قرمز 3برابرمازاد نیاز بازار مصرف است که این ارقام به میزان 51هزار تن گوشت سفید ،26هزار تن گوشت قرمز و 92هزار تن شیر تولید شده در استان می باشند .

میری از اجرای طرح بزرگ توسعه شیلات و آبزیان در استان اشاره کرد وافزود : در حوزه سد سیمره طرح پرورش آبزیان با ظرفیت 2 هزارتن ماهی در دست اقدام است که توسط سرمایه گذار بومی اجرای و با تکمیل این طرح مدرن صنعت آبزی پروری در استان توسعه چشمگیری پیدا خواهد کرد .
وی با اشاره به دیگر اقدامات جهاد کشاورزی ایلام که تولید 660تن عسل مرغوب ،تامین ذرت خارجی به میزان 4100تن برای دامداری و مرغداری های سطح استان ،سویا 1940،جو وارداتی 6900تن ،جو داخلی 6800تن و خریداری بیش از 30هزار تن ذرت از سطح مزارع استان و انتقال آن به مراکز خرید بوده است .

وی یکی از مهمترین نیازهای استان در زمینه کشاورزی نبود صنایع تکمیلی و تبدیلی و جانبی و زنجیره تولید در استان است که نیازمند ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی به ایجاد اینگونه صنایع پایین دستی و تکمیلی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار