رئیس اتحادیه موازییک سازان کرمانشاه گفت: فقط ۱۲ واحد از ۶۰ واحد موزاییک سازی کرمانشاه فعال مانده که آن‌ها هم با حدود یک سوم ظرفیت کار می‌کنند.
کد خبر: ۵۶۰۷۷۷
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۷ 03 February 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،حمیدرضا حقیقی ، با اشاره به وضعیت واحد‌های تولیدی موزاییک سازی شهر کرمانشاه اظهار کرد: در گذشته حدود ۶۰ واحد تولیدی فعالداشتیم که اکثر آن‌ها به دلیل رکود بازار ورشکست شدند.

وی افزود: هم اکنون فقط ۱۲ واحد نیمه فعال داریم که آن‌ها نیز با حدود یک سوم ظرفیت کار می‌کنند.

رئیس اتحادیه موزاییک سازان کرمانشاه عمده دلیل رکود این واحد‌ها را عدم حمایت مسئولین از تولیدات داخل استان دانست و یادآور شد: متاسفانه حدود ۶۰ درصد موزاییک‌هایی که دربازار کرمانشاه وجود دارد و در ساخت و ساز‌ها استفاده می‌شود، از استان‌های دیگر مانند همدان، اصفهان و... می‌آید.

حقیقی عنوان کرد: در استان‌های دیگر نیروی کار بسیار ارزانتر تمام می‌شود و از همین رو قیمت موزاییک‌های تولیدی هم ارزانتر است.

وی معتقد است، مسئولین باید حمایت لازم را در این بخش داشته باشند و در شرایطی که ما در استان توان تولید مناسبی داریم، جلوی ورود موزاییک از دیگر استان‌ها را به کرمانشاهبگیرند.

رئیس اتحادیه موزاییک سازان کرمانشاه رکود ساخت و ساز را از دیگر عوامل ورشکستگی واحد‌های تولید مصالح ساختمانی دانست و بیان کرد: زمانی ساخت و ساز به یک صنعت تبدیلشد که سودآوری خوبی داشت، اما اکنون بازار این نظر اشباع است و شاهد رکود ساخت و ساز‌ها هستیم.

حقیقی تاکید کرد: وضعیت سایر واحد‌های تولیدی مصالح ساختمانی هم اینگونه است، در گذشته حدود ۴۰۰ کوره آجرپزی داشتیم که حدود صد‌ها نفر به صورت مستقیم و بیش از هزارنفر به صورت غیرمستقیم در این کوره‌ها مشغول به کار بودند و اکنون از کوره‌های آجرپزی هم چیز زیادی باقی نمانده است.

وی عنوان کرد: در گذشته در مجموع حدود هزار واحد صنفی در بخش‌های مختلف تولید مصالح ساختمانی در کرمانشاه فعالیت داشتند که اکنون ۲۰۰ مورد آن‌ها هم به سختی فعال است.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار