مسئول دفتر مطالعات و ادبیات پایداری اداره کل امور استان‌های حوزه ‌هنری کشور کتاب "ماموستا" را کتابی ارزشمند خواند و گفت: جای چنین اثری در تاریخ انقلاب اسلامی ایران خالی بود.
کد خبر: ۵۶۱۰۵۵
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۶ 03 February 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا منطقه کرمانشاه، حسین نصراله زنجانی، امروز(14 بهمن) درمراسم تحلیل و بررسی کتاب "ماموستا" -زندگی نامه و خاطرات مامومستا ملاقادر قادری امام جمعه پاوه- که در سالن جلسات کتابخانه امیرکبیر کرمانشاه برگزارشد، کتاب ماموستا را اتفاق مبارکی در حوزه تاریخ انقلاب دانست و اظهار کرد: جای چنین اثری و مشابه آن در تاریخ ادبیات انقلاب کشور خالی بود.

وی ادامه داد: حوزه هنری برای نقل زوایای مغفول مانده از تاریخ انقلاب پس از چندین ماه کار کارشناسی، چندین شخصیت از جمله ماموستا ملاقادر قادری را در نظر گرفت که سرانجام وی انتخاب شد.

مسئول دفتر مطالعات و ادبیات پایداری اداره کل امور استان‌های حوزه ‌هنری با بیان اینکه تاریخ انقلاب و تاریخ دفاع مقدس نباید مرکز نویسی و تنها در تهران باشد، افزود: کتاب "ماموستا" یک بیان شیوا و روان از حوادث انقلاب دارد و از اغراق به دور است.

وی تاکید کرد: قلم نویسنده در این کتاب در حدی روان است که گفتار راوی را به نوشتار تبدیل می کند و راوی نیز به دور از اغراق و انحراف با صداقت به روایت می پردازد.

زنجانی عنوان کرد: مهارت هایی که یک طلبه اهل سنت برای کسب علم دارد و نیز مشقت هایی که در این راه کشیده که نیاز امروز ما است، در این کتاب به خوبی به تصویر کشیده است.

وی شخصیت ماموستا را لنگر اتکاء انقلاب در منطقه اورامانات دانست و گفت: این شخصیت توانسته یک فضای متعادل در آن منطقه ایجاد کند.

این کارشناس ادبیات و تاریخ شفاهی انقلاب و دفاع مقدس از طلاب شیعه و اهل سنت خواست که کتاب "ماموستا" را با دقت و تامل مطالعه کنند.

وی در پایان خطاب به مردم کرمانشاه و کردستان گفت: اینکه انتظار داشته باشیم تاریخ انقلاب را برای ما بنویسند، بدانیم نخواهند نوشت، پس سعی کنید اصول مصاحبه و نوشتن را خوب یاد بگیرید تا شاهد آثار گرانسنگی از این استان ها باشیم که کتابخانه های ما به آن احتیاج دارند.ورود به ثبت تاریخ انقلاب اسلامی باید بیشتر شود

همچنین محمد ابراهیم الهی تبار معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه نیز در این مراسم با بیان اینکه کتاب ماموستا کتابی ارزشمند و روایتگر بخشی از تاریخ انقلاب اسلامی است، اظهارکرد: ماموستا ملاقادر قادری شخصیتی است مورد اعتماد امام(ره) و مقام معظم رهبری که با روایت این اثر بخشی از تاریخ این سرزمین را زنده نگه داشته است.

وی ادامه داد: همچنین نویسنده این کتاب(علی رستمی) نیز از رزمندگان دفاع مقدس و از خانواده گرانقدر شهدا است که تا زمان جنگ در عرصه دفاع و پس از آن پیام رسان راستین نسل جنگ و دفاع مقدس شده است.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه تاکیدکرد: امروز باید بتوانیم با ورود به عرصه ثبت تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، این تاریخ پربرکت را زنده کنیم.

وی با بیان اینکه چهره هایی که برای حفظ این انقلاب جان خود را به خطر انداختند به عنوان چهره ماندگار باید به نسل های آینده معرفی کنیم، افزود: همچنین باید در عرصه نگارش تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی فعالیت بیشتری شود.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار