مدیر نظارت بر دارو معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: جانمایی داروخانه‎ها در سطح شهر فاقد قانون و ضابطه بوده و داروساز برای انتخاب محل داروخانه آزاد است.
کد خبر: ۵۶۳۰۵۷
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰ 07 February 2018

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم،حسین رضاپور ، با اشاره به اینکه سیاست ما در استان کرمانشاه بر این است که در تمامی شهرک‎های استان و مناطق حاشیه‎ای حداقل یک داروخانه وجود داشته باشد، اظهار داشت: در حال حاضر در تمام کشور قانون و ضابطه‎ای برای جانمایی داروخانه‌ها در سطح شهر‌ها وجود ندارد، ولی طبق مقررات حداقل فاصله بین دو داروخانه ۱۵۰ متر و در اماکن شلوغ ۳۷ متر و نیم است.

مدیر نظارت بر دارو و مواد مخدر معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته ما در استان کرمانشاه سعی کردیم که این پراکندگی داروخانه در تمامی نقاط شهر انجام شود، گفت: این اقدام با اعتراض داروسازان مواجه شد که از سال ۹۵ داروساز مجاز است در هر نقطه‎ای که خود مایل باشد اقدام به راه‎اندازی داروخانه کند.

رضاپور از صدور ۱۸ مجوز راه‎اندازی داروخانه طی امسال خبر داد و افزود: در حال حاضر نیز ۱۵۳ داروخانه در سطح کرمانشاه فعالیت دارند که ۱۸ مورد آن شبانه‎روزی است.

وی با بیان اینکه ۴۰ شرکت توزیع دارو در استان فعالیت دارند، عنوان کرد: این شرکت‌های توزیع بر اساس سهمیه هر داروخانه اقدام به توزیع دارو در داروخانه می‎کنند.

مدیر نظارت بر دارو و مواد مخدر معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه از انجام بازرسی از داروخانه‎های استان توسط دانشگاه علوم پزشکی خبر داد و گفت: تیم‌های بازرسی ما در طول روز و به‎طور مداوم به بازرسی می‎پردازند و به‎صورت میانگین هر داروخانه در طول سال ۴ بار بازرسی خواهد شد و تا پایان آذر ماه نیز ۷۵۰ مورد بازرسی انجام شده است.

رضاپور با بیان اینکه دریافت تعرفه حق فنی در داروخانه قانونی است، عنوان کرد: با این وجود ما در استان کرمانشاه در این مورد نیز حداقل‎ها را در نظر گرفته و کمترین حق فنی تعرفه در داروخانه‎های استان کرمانشاه دریافت می‎شود.

وی با اشاره به بدهی بیمه‎ها به داروخانه‏ها، بیان کرد: داروخانه‎های استان کرمانشاه حداقل ۶ ماه طلب از بیمه‎ها دارند که پرداخت نشده است.

مدیر نظارت بر دارو و مواد مخدر معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه برخی از همشهریان نسبت به گرانفروشی در برخی از داروخانه‎های سطح شهر گلایه‎مند هستند، بیان کرد: به‎طور معمول قیمت دارو‌ها در حال تغییر است ممکن است سک دارو سه سال در انبار شرکت تولیدی باشد و شرکت‌هایی توزیع‎کننده دارو را قیمت جدید، ولی در همان بسته‎بندی قدیمی و با قیمت قبلی به داروخانه عرضه کنند.

رضایی افزود: داروخانه مؤظف است دارو را با قیمت جدید که خریداری کرده بفروشد، ولی قیمت‌های قدیمی روی بسته‎های دارو مردم را دچار شک می‌کند.

وی با اشاره به اینکه آنتی‎بیوتیک و دارو‌های مسکن در کرمانشاه پرمصرف‎تر بوده و با توصیه به همشهریان برای خرید دارو از داروخانه‎های معتبر و خودداری از خرید اینترنتی دارو، اظهار کرد: درخواست و خرید داروی بدون نسخه بدون حضور داروساز ممنوع است.

 

 

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار