رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه گفت:متاسفانه تا کنون نتوانستیم نقدینگی تولید را متناسب با نیاز تامین کنیم، ویکی از مواردی که در حوزه اقتصاد و اشتغال به سهم خود نتوانستیم برسیم در بحث سرمایه منابع و سرمایه انسانی است.
کد خبر: ۵۶۳۴۵۲
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱ 08 February 2018

به گزارش خبرنگار تابناک، سید‌نعمت‌الله حقیقی در کنفرانس خبری رؤسای سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان کرمانشاه که امروز در سالن جلسات این سازمان برگزار شد، افزود: ۵۰ درصد از اقتصاد کشور و استان درحوزه صنعت، معدن و تجارت است توسعه مسیر این حوزه منجر به خودکفایی و پیشرفت می‌شود.

وی خاطر نشان کرد:در سال ۹۴ حدود ۷۵۰ میلیون تومان کمک فنی اعتباری داشتیم و سال ۹۶ این رقم به ۵۲ میلیارد تومان رسیده است و این بخش عمده مشوق برای سرمایه گذاری در استان است. قبلابرای جذب سرمایه گذاری خارجی و داخلی مشوق‌های معنا دار را نداشتیم، اما خوشبختانه الان تمام شرایط برای پهن کردن فرش قرمز، زیرا پای سرمایه گذاران مهیا شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه اظهار داشت:از جمله مشکلات نابهنجاری تأمین مالی، سرمایه و منابع تسهیلات است که این در حالیست سرانه تسهیلات در کشور ۱۲ میلیون تومان و در استان هشت میلیون تومان است، و اینجا است که سپرده‌های بانکی عقب‌افتادگی در صنعت را  نمی‌تواند جبران کند.

حقیقی اظهار داشت:صدور ۷۳۴ مجوز مشاغل خانگی و پشتیبان، صدور ۴۹۰ کارت بازرگانی،۵۵۹۷ صدور و تمدید کارت قالی بافی،۳۸۲۷ مورد دریافت گزارش خبری تماس با ۱۲۴، برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی داخلی ۳۱ مورد، تخلفات کشف شده ۶۰۵۷، پروانه کسب صادره ۶۹۱۸ ازعمده فعالیت‌های این سازمان است.

به گفته این مسئول: ۱۲ طرح صنعتی با میزان سرمایه گذاری ۴۱۱۵ میلیارد ریال و اشتغال ۵۰۰ نفر از عمده طرح قابل افتتاح در ایم الله دهه فجر است که طرح ایلیا ذرت نیز با حضور ریاست محترم جمهور افتتاح خواهد شد.

حقیقی افزود: ۱۶۸ واحد صنعتی در سامانه کارورزی ثبت نام کرده اند که طی این ثبت نام ۱۱۸ نفر کارورز توسط ۷۴ واحد صنعتی، معدنی و تجارتی پذیرش شده اند.

وی ابراز داشت:۱۴ طرح صنعتی با میزان تسهیلات ۲۴۵ میلیارد ریال و اشتغال ۳۴۵ نفر از محل تسهیلات اشتغال فراگیر معرفی و پذیرش شده است.

 


 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار