نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی گفت: با گذشت حدود سه ماه از زلزله ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان، تاکنون ۳۵ هزار تن ازاهالی این شهرستان در کانکس اسکان موقت یافته اند.
کد خبر: ۵۶۳۵۹۷
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۷ 08 February 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا،فرهاد تجری افزود: در روستا‌های زلزله زده سرپل ذهاب که بنیاد مسکن متعهد به ساخت و تحویل کانکس به روستائیان است، تاکنون اقدامی انجامنشده و روستائیان اکنون در چادر به سر می‌برند.

وی اضافه کرد: ۱۸ هزار و ۲۵۸ واحد مسکونی توسط کارشناسان ستاد‌های معین بنیاد مسکن در سطح شهرستان زلزله زده سرپل ذهاب ارزیابی خسارت شده است.

وی اظهار کرد: با توجه به برودت هوا و سرمای زیاد، هنوز جمعیت هلال احمر در بحث خدمات رسانی به زلزله زدگان نتوانسته خوب عمل کند.

وی با اشاره به برنامه ریزی غلط بنیاد مسکن برای ساخت سرپناه و بازسازی واحد‌های مسکونی زلزله زدگان، گفت: با این روند بخشی از مردم هنوز بدون کانکس و در چادر‌ها زندگی می‌کنند.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در بحث ساخت خانه‌های دائمی برای زلزله زدگان با توجه به اصرار بنیاد مسکن در استفاده ازمصالح سنتی، روند ساخت خانه‌ها بسیار کند پیش می‌رود که این موضوع باعث نارضایتی مردم شده است.

تجری ادامه داد: سپاه با استفاده از مصالح پیشرفته، توانست ظرف مدت ۱۵ تا ۲۰ روز کاری، خانه‌های دائمی با ارزانترین قیمت تمام شده بسازد و تحویل مردم دهد.

وی گفت: با وجود تلاش‌های صورت گرفته برای ساماندهی وضعیت زلزله زدگان سرپل ذهاب، هنوز مردم این شهرستان در وضعیت نابسامان و دشواری به سر می‌برند.

این نماینده مجلس یکی از نیاز‌های مهم زلزله زدگان را تامین سوخت کافی ذکر کرد و از روند سوخت رسانی به زلزله زدگان انتقاد کرد و گفت: در این رابطه کم کاری‌هایی صورتگرفته است که باید بررسی شود.

تجری با اشاره به جمع آوری کمک‌هایی که از سوی اشخاص معروف برای زلزله زدگان صورت گرفت، افزود: تا این لحظه تنها آقای زیبا کلام در قراردادی با بنیاد مسکن، هزینه احداثخط لوله آب و فاضلاب یک روستا را متقبل شده اند و دیگر هیچ کمکی از سوی هیچ شخص دیگری که وعده جمع آوری کمک را داده اند، برای این شهرستان صورت نگرفته است.

حمید دیمویی، رئیس ستاد معین بازسازی بنیاد مسکن استان اصفهان در سرپل ذهاب نیز ۲ روز پیش در گفتگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اسکان موقت زلزله زدگان سرپل ذهاب افزود:یک هزار و ۵۱۵ واحد مالک و ۲ هزار ۷۳۳ واحد مستاجر برای اسکان موقت، ثبت پرونده شدند و ۱۰ هزار و ۴۶ کانکس نیز تحویل واجدان شرایط شده است.زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله، ۳۲ کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشته است.

این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۰ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و براساس ارزیابی‌های صورت گرفته حدود ۹۰ هزار واحد مسکونی شهری و روستایییز آسیب کلی و جزئی دیده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار