استاد حوزه علمیه گفت: وقتی مردم امور خودشان را عهده‌دار شوند، تجمع قدرت و ثروت از دولت گرفته و درگیری و منازعات بر سر قدرت کاسته می‌شود و با کوچک‌شدن دولت، فساد کاهش می‌یابد.
کد خبر: ۵۶۴۲۰۳
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۱ 10 February 2018

به گزارش تابناک به نقل ازخبرگزاری فارس، دومین روز همایش تخصصی هیأت‌های فعال در عرصه خدمت‌رسانی به زلزله‌زدگان استان کرمانشاه و کرمان عصر امروز در سالن ورزشگاه شهدای شهر قصرشیرین برگزار شد.

در این همایش ۲ روزه که با حضور بیش از 400 هیأت مذهبی از سراسر کشور برپا شد، صاحب‌نظران و فعالان این عرصه به اظهار نظر درباره حضور هر چه بیشتر هیأت‌ها در عرصه ارائه خدمات اجتماعی به مردم پرداختند.

حجت‌الاسلام علی‌رضا پناهیان در این همایش با بیان اینکه باور غلطی در کشور شکل گرفته که دولت، حلال همه مشکلات و همه‌کاره است، اظهار داشت: آیا ورود مردم به عرصه کمک‌رسانی و خدمت به محرومان و کسانی که محروم نیستند ولی صدمه دیده‌اند، به‌خاطر ناتوانی دولت است یا اساساً این فعالیت‌ها وظیفه گروه‌های جهادی و مردمی است؟

وی با بیان این که اساساٌ باید مسائل به‌دست مردم شکل گرفته و مشکلات به‌وسیله آنان حل شود افزود: وقتی مردم وارد عمل و عهده‌دار امور خود شوند یقیناً موفق خواهند شد و البته این حرف به‌معنی بی‌مسئولیت بودن دولت و رفع تکلیف از آن نیست.

این استاد حوزه علمیه با برشمردن مزیت‌های سپردن امور به‌دست مردم، بیان کرد: وقتی مردم امور خودشان را عهده‌دار شوند، تجمع قدرت و ثروت از دولت گرفته و درگیری و منازعات بر سر قدرت کاسته می‌شود و با کوچک‌شدن دولت، فساد کاهش می‌یابد.

پناهیان با بیان اینکه مردم باید در معیشت و اقتصاد هم فعالیت کنند و بسیج، قبل از جنگ برای به‌ثمر رسیدن مردم‌سالاری دینی شکل گرفت، گفت: بسیج مظهر مشارکت مردمی است و ورود مردم به عرصه‌های اقتصادی باید به‌وسیله بسیج انجام شود، پشتوانه اعتماد و شناخت جمع‌های مسجدی و هیأتی را نمونه‌ای دیگر در راستای ظرفیت‌سازی برای‌ مشارکت عمومی در عرصه حل مشکلات مردم دانست.

وی خطاب به هیأت‌های مذهبی، تاکید کرد: با برپا کردن تعاونی‌ها و صندوق‌های قرض‌الحسنه، در مردمی‌شدن اقتصاد و معیشت، پیش‌قدم باشید و در این هنگام است که اگر زلزله‌ای هم رخ داد با همین پشتوانه، آسیب‌ها دوباره بازسازی می‌شود.

پناهیان با بیان اینکه حضور و مشارکت هیأت‌های مذهبی در امدادرسانی و بازسازی مناطق زلزله‌زده موجب کشف ظرفیت‌ها و استعدادهای جدید می‌شود، افزود: باید احساس مسؤولیت جمعی کرده و استعدادهای خود را به اشتراک بگذاریم تا پیشرفت کنیم.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار