دبیر حزب توسعه استان کرمانشاه گفت: به برکت پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ساختار نظام دموکراسی ایران در سراسر خاورمیانه بی‌نظیر است.
کد خبر: ۵۶۴۲۱۲
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۵ 10 February 2018

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم،حسنعلی مهدوی چشمه‌گچی ، اظهار داشت: امروزه به برکت پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ساختار نظام دموکراسی ایران در سراسر خاورمیانه بی‌نظیر است.

دبیر حزب توسعه استان کرمانشاه با بیان اینکه یکی از دلایل اصلی انقلاب ملت در سال 57بحث فضای بسته سیاسی کشور بود گفت: رژیم سابق این فضای بسته و خفقان آور را ایجاد کرده بود و مردم در نهایت نتوانستند این فضا را تحمل و انقلاب شکوهمند 57 را رقم زدند.

مهدوی چشمه‌گچی با اشاره به اینکه در زمان قبل از انقلاب احزاب با سیستم پادشاهی در کشور حاکم بود عنوان کرد: این سیستم توتالیتر بود یعنی یک سیستمی که یک شخصی در رأس قرار می‌گیرد و همه مسائل به او ختم می‌شود.

وی با بیان اینکه هیچ‏گونه آزادی حرف زدن و انتقاد کردن در آن سیستم وجود نداشت و همه چیز به شخص پادشاه ختم می‌شد، بیان کرد: ما در زمان رژیم شاه احزابی که داشتیم یا مانند حزب توده وابسته به شوروی بودند و در جریان ملی شدن صنعت نفت در سال 32 حزب توده تلاش در سرکوبینهضت ملی شدن نفت داشت.

دبیر حزب توسعه استان کرمانشاه با اشاره به تلاش‌های انگلیس برای گرفتن امتیاز نفت جنوب، گفت: حزب توده در آن زمان از تجزیه‌‏طلبانی مثل قاضی محمد، سید جعفر پیشه‌ور حمایت می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه یا احزاب وابسته که اندیشه مارکسیست یا غیر اسلامی داشتند در قبل از انقلاب فعالیت داشتند، عنوان کرد: یا احزاب فرمایشی مانند حزب رستاخیز فعال بودند که شاه گفته بود همه احزاب در یک حزب ادغام شوند و هرکسی عضو این حزب نمی‌شد باید از کشور خارج می‌شد و این فضای سیاسی کشور در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران بود.

مهدوی چشمه‌گچی با اشاره به اینکه در آن شرایط بسیاری از انقلابیون و مجاهدان و مبارزان و تمام کسانی که انتقادی از نظام شاهنشاهی داشتند در شکنجه به سر می‌بردند افزود: به طور مثال شهید غفاری و شیخ جلال آل‌طاهر توسط ساواک در کمیته مشترک ضد خرابکاری به شدت شکنجه و سرانجام به شهادت رسیدند.

وی با اشاره به اینکه امام، مقام معظم رهبری و بسیاری از بزرگان در آن شرایط بسته سیاسی در نقاط دورافتاده و بسیار بد آب‌وهوا در تبعید به سر می‌بردند، گفت: سازمان مخوف اطلاعاتی ساواک دستگاه شکنجه و آموزش گران شکنجه را از اسرائیل وارد ایران می‌کرددبیر حزب توسعه کرمانشاه با بیان اینکه فضای سیاسی قبل از انقلاب فضایی در ضدیت با مذهب و روحانیت بود بیان کرد: قیام ملت و‌شعارهای ملت برای نان و شکم نبود بلکه قیام برای تحقق شعار استقلال و آزادی در کشور بود.

وی با اشاره به اینکه امام راحل در ماه‌های اخیر در نوفل لوشاتو پاریس فرمودند که ما جمهوری اسلامی می‌خواهیم و سلطنت نمی‌خواهیم و این جمهوری به همان معنایی که در تمام دنیا مردم حکومت را انتخاب می‌کنند است، گفت: در زمان رژیم پهلوی انگلیس نماینده‌های مجلس و درباریان را انتخاب می‌کرد اما بعد از پیروزی انقلاب شاهد فضای سیاسی باز در مجلس اول شورای اسلامی هستیم که در آن انواع طیف‌های سیاسی حضور داشتند.

مهدوی چشمه‌گچی با بیان اینکه اکنون به برکت انقلاب اسلامی قریب به 220 حزب در کشور با دیدگاه‌های متنوع و مختلف و دو جریان اصلی در کشور با عنوان اصلاح‌طلب و اصولگرا داریم، بیان کرد: حضور چشمگیر مردم در پای صندوقهای رأی و انتخاب رئیس جمهور از یکی از جریانهای اصلی کشور نمود بارز دموکراسی است.

وی با بیان اینکه بعد از گذشت 8 سال حکومت اصولگرایی، مردم در کمال آزادی به جریان اصلاحات رای دادند که این ساختار دموکراسی در سراسر خاورمیانه بی‌نظیر است، گفت: شما می‌بینید در عربستان تا چند سال قبل زنان حق رانندگی نداشتند و اکنون نیز حق رای ندارند و در خیلی از کشورهای خلیج فارس اصلا مجلسی وجود ندارد اما در نظام جمهوریاسلامی مردم به برکت انقلاب اسلامی پای صندوق رأی می‌روند و رأی رهبری با رأی یک پیرزن در یک روستا یکی است.

 

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار