معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در طرح تحول نظام سلامت بیش از یک هزار و 500 میلیارد ریال تجهیزات پزشکی که اغلب آنها سرمایه‌ ای هستند وارد این استان شده است.
کد خبر: ۵۶۴۲۶۲
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۸ 10 February 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا،دکتر قباد محمدی افزود: به برکت انقلاب اسلامی و خودباوری جوانان ما بیش از 95 درصد از حجم داروهای مصرفی و بیش از 30 درصد از حجم تجهیزات پزشکی سرمایه‌ای و ملزومات مصرفی نیز در داخل کشور تولید می‌شود.

وی اظهار کرد: در تهیه دارو و تجهیزات پزشکی مورد نیاز اولویت را به محصولات تولید داخل می دهیم.

او گفت: مولکول دارو پیچیده‌ترین مولکولی است که بشر توانسته است به آن دست پیدا کند و تولید دارو فرآیندی بسیار پیچیده و دشوار دارد که خوشبختانه در کشور ما به راحتی و با کیفیت بالا انجام می‌شود.

به گفته او، جمهوری اسلامی ایران هم اکنون به کشورهای پیشرفته‌ای مانند روسیه داروهای بیوتکنولوژی و های تک صادر می کند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت در ادامه گفت: در استان کرمانشاه چهار شرکت تولید دارو وجود دارد که 2 مورد آن دانش بنیان است و یکی از آنها جزء با کیفیت ترین شرکت های دارویی ایران می باشد.

محمدی همچنین افزود: 10 شرکت تولیدی تجهیزات و ملزومات پزشکی در کرمانشاه وجود دارد که کیفیت محصولات آنها بسیار بالا بوده و در کل کشور عرضه می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه در حوزه غذا و دارو با چالش‌های زیادی روبرو هستیم که عمده آنها بحث قاچاق است، گفت: ورود کالاهای سلامت محور قاچاق به کشور صدمات زیادی به سلامت مردم وارد کرده است.

وی همچنین یادآور شد که سوء استفاده برخی افراد از طب سنتی و گیاهان دارویی و واژه عطاری یکی دیگر از چالش‌های پیش‌ روی معاونت غذا و دارو استان است.

استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت، 371 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و دارای 31 شهر و 2 هزار و 600 روستا است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار