رئیس هیات نجات غریق استان کرمانشاه گفت: ۷۰ درصد استخر‌های شنای استان غیر استاندارد هستند.
کد خبر: ۵۶۵۵۸۴
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲ 13 February 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،سعید نصراللهی با اشاره به وجود 25 استخر شنا در سطح شهر کرمانشاه و 13 استخر دیگر در سطح شهرستانهای استان، اظهار کرد: حدود 70 درصد از استخرهای شنا در سطح استان استاندارد نیستند.

وی ادامه داد: بسیاری از استخرهای شنای استان آئین نامه استانداردها که توسط فدراسیون نجات غریق و غواصی کشور تنظیم شده را رعایت نمی کنند.

رئیس هیات نجات غریق استان کرمانشاه تصریح کرد: پس از جلساتی که با مدیرکل ورزش وجوانان استان پیرامون این موضوع داشتیم، مقرر شد این آئین نامه را به تمام استخرهای شنای استان ارسال کنیم تا اتمام حجت کرده باشیم.

وی از تشدید نظارت ها بر استخرهای استان خبر داد و افزود: از هفته آینده بازرسی ها از استخرهای استان تشدید می شود و درصورتی که استخرها نسبت به رعایت آئین نامه کوتاهی داشته باشند، با آنها برخورد خواهیم کرد.

نصراللهی با بیان اینکه رعایت بهداشت یکی از اصلی‌ترین آیتم های استاندارد بودن یک استخر شنا محسوب می‌شود، تاکید کرد: طبق تعاملی که با مرکز بهداشت استان داریم، بازرسی های بهداشتی از استخرهای شنای استان سختگیرانه‌تر خواهد شد.

وی متذکرشد: همچنین در هر استخر با توجه به میزان مساحت آن باید تعدادی ناجی غریق حضور داشته باشند، اما در حال حاضر استخرهای شنای استان تعداد ناجیان غریق را رعایت نمی‌کنند.

رئیس هیات غریق نجات استان خاطرنشان ساخت: از آنجایی که شغل ناجی غریق در رده مشاغل سخت قرار دارد، استخرها ملزم به بیمه ناجیان غریق خود هستند که اکثر آنان از این مسئله سرباز می زنند، بطوری‌که درحال حاضر کمتر از 10 درصد ناجیان غریق استان بیمه هستند.

به گفته این مسئول در حال حاضر 250 نجات غریق در سطح استان مشغول فعالیت هستند.

وی یادآورشد: موضوع دیگری که استخرهای شنا ملزم به رعایت آن هستند بیمه مسئولیت مدنی است که برای استفاده کنندگان از استخر باید انجام شود.

 

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار