رئیس اداره آموزش و پرورش استعدادهای درخشان اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: سالانه سه‌هزار دانش آموز مقطع ابتدایی استان در آزمون ورودی مدارس دوره اول متوسطه استعدادهای درخشان (تیزهوشان) شرکت می‌کردند.
کد خبر: ۵۶۵۶۸۸
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۱ 13 February 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،علی مرادی ، با بیان اینکه ثبت نام دانش آموزان در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان اسفند ماه هر سال انجام می‌گرفت، اضافه کرد: آزمون ورودی نیز اردیبهشت ماه سال بعد برگزار می‌شد.

مرادی در ادامه هدف از حذف آزمون ورودی دوره اول مدارس استعدادهای درخشان را دور کردن تنش از دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها عنوان و ابراز امیدواری کرد: این اقدام بتواند نقش موثری در پرورش استعدادهای دانش آموزان داشته باشد.

رئیس اداره آموزش و پرورش استعدادهای درخشان اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه اضافه کرد: هدف آموزش و پرورش تعلیم و تربیت دانش آموزان برای خوب زندگی کردن است، لذا افتادن آنها در مسیر کلاس های فشرده و تستی برای قبولی در آزمون تیزهوشان آموزش و پرورش را از این هدف دور می کرد.

مرادی با اشاره به سمت و سو گرفتن آموزش و پرورش در سال های اخیر به سمت سنجش کیفی، این جهت گیری را در جهت شکوفایی استعدادهای دانش اموزان اثرگذار ارزیابی کرد.

وی با اشاره به اینکه استان کرمانشاه هشت مدرسه استعدادهای درخشان دارد که چهار مدرسه آن دخترانه و چهار مدرسه دیگر پسرانه است، تعداد مدارس متوسطه اول تیزهوشان در استان کرمانشاه را چهار مدرسه و شامل دو مدرسه دخترانه و دو مدرسه پسرانه عنوان کرد.

به گفته رئیس اداره آموزش و پرورش استعدادهای درخشان اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در حال حاضر حدود دو هزار نفر در مدارس استعدادهای درخشان دوره اول و دوم متوسطه در استان کرمانشاه مشغول به تحصیل هستند.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار