معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر ۶۸ هزار و ۵۰۸ خانوار کرمانشاهی تحت پوشش کمیته امداد هستند که ۵۳ درصد از مددجویان را زنان تشکیل می‎دهند.
کد خبر: ۵۶۶۱۱۵
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۶ 14 February 2018

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم؛کیومرث رحمتی‌‏پور ، با اشاره به اینکه در حال حاضر ۶۸ هزار ۵۰۸ خانوار معادل ۱۳ درصد خانوار‌های کرمانشاهی تحت پوشش کمیته امدادهستند، اظهار داشت: بر این اساس ۱۴۴ هزار و ۵۲ نفر در استان کرمانشاه تحت حمایت کمیته امداد هستند.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان کرمانشاه با بیان اینکه ۵۳ درصد از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد در استان کرمانشاه زنان هستند، گفت: حوزه حمایت و سلامت کمیتهامداد از حوزه‎های اصلی و مادر در این سازمان محسوب می‎شود.

رحمتی‎پور با بیان اینکه اعتبار کمیته امداد در استان کرمانشاه امسال ۳۰۰ میلیارد تومان بوده است، عنوان کرد: از این میزان اعتبار بیش از ۲۲۰ میلیارد تومان در حوزه حمایت وسلامت و در سرفصل‌های مختلف توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه مددجویان تحت حمایت تحت عناوین مختلفی از حمایت‌های کمیته امداد استفاده می‎کنند، بیان کرد: فوت سرپرست خانوار، طلاق، زنان بی‌سرپرست، معلولیت وازکارافتادگی از جمله مواردی است که به سبب آن افراد تحت پوشش کمیته امداد قرار می‎گیرند.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان کرمانشاه با بیان اینکه خدمات کمیته امداد در حوزه معاونت حمایت و سلامت در زمینه‎های مختلفی به مددجویان ارائه می‎شود، گفت: معاونت

حمایت و سلامت شامل سه اداره حمایت‌های اجتماعی، اداره مددکاری و اداره درمان، بهداشت و بیمه و یک کارشناس مسئول با نام کارشناس مناطق محروم مدیریت بحران است که هرکدام از این ادارات اقدامات تخصصی را انجام می‎دهند.

رحمتی‎پور از اعطای وام کارگشایی به مددجویان کمیته امداد خبر داد و افزود: در ۹ ماه ابتدای امسال سه هزار و ۷۸۹ مورد وام کارگشایی با اعتباری بالغ بر ۸ میلیارد تومان بهمددجویان متقاضی اهدا شده است.

وی مبلغ وام را از ۵۰۰ تا پنج میلیون تومان اعلام کرد و گفت: این وام برای موارد ضروری به مددجویان پرداخت می‎شود که در حال حاضر نیز یک هزار و ۹۷۰ مورد در نوبتدریافت وام هستند.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان کرمانشاه با اشاره به پرداخت بدهی محکومان جرائم غیرعمد به‎صورت پرداخت وام از ۱۵ تا ۲۰ میلیون، اظهار کرد: امسال تاکنون ۱۱ موردبه محکومان جرائم غیرعمد در استان کرمانشاه پرداخت شده است.

 

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار