محمود رضا نیازی در گفتگو با تابناک:
مدیر کل استاندارد استان کرمانشاه گفت: انشعاب گاز ۱۳ جایگاه C. N. G. استان کرمانشاه به علت رعایت نکردن الزامات استاندارد، عدم انجام اقدامات موثر جهت رفع نقایص بحرانی وهمکاری نکردن با کارشناسان قطع شد.
کد خبر: ۵۶۶۵۱۰
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵ 15 February 2018

محمودرضا نیازی در گفتگو با خبرنگار تابناک افزود:به منظور تأمین ایمنی و سلامت استفادهکنندگان، مالکان و شهروندان و همچنین جلوگیری از بروز حوادث احتمالی انشعاب این جایگاه ها قطع شده است.

وی خاطر نشان کرد: ۷۶ جایگاه CNG فعال دارای مجوز فعالیت در سطح استان فرایند استاندارد سازی ۶۸ جایگاه در حال انجام است.

مدیر کل استاندارد استان کرمانشاه اظهار داشت: استفاده از گاز CNG درخودرو‌ها از جمله سیاست‌ها و برنامه‌های دولت برای کاهش مصرف بنزین و کنترل آلودگی هوا است که بهره‌مندی از این نعمت خدادادی با وجود مزیت‌ها و فوایدی که دارد نیازمندبررسی‌های دوره‌ای تجهیزات گازسوز به‌ویژه جایگاه‌های CNG می‌باشد.

نیازیتصریح کرد: مخازن CNG نصب‌شده بر روی خودرو‌های دوگانه سوز از جمله تجهیزات پراهمیت و دارای ضریب حساسیت و ایمنی بسیار بالاست که با توجه به تحملفشار بالای کاری، چرخه‌های مکرر پر و خالی شدن روزانه و با در نظر گرفتن عمر مفید کاری این سیلندرها، باید در فواصل زمانی معین مورد بازرسی‌های چشمی، آزمون‌هایهیدرواستاتیک و در صورت لزوم و حسب تشخیص شرکت بازرسی کننده، مورد آزمون‌های تکمیلی قرار بگیرد.

وی افزود:به منظور ایمنی و جلوگیری از خطرات ناشی از انفجار سیلندر‌های تحت فشار خودرو‌های گازسوز، این مخازن هر ۳ سال یکبار بایدمورد ارزیابی تکمیلی قرار گیرند،و این خودرو‌ها قبل از ورود به مراکز معاینه فنی باید تست مخزن را از مراکز بازرسی CNG انجام و سپس نسبت به دریافت معاینه فنی اقدامنمایند که در همین راستا طی سال جاری این اداره کل پس از ارزیابی نهایی مجوز و تایید صلاحیت ایجاد دو آزمایشگاه تست مخازن فولادی CNG خودرو‌های گاز سوز که با سرمایهگذاری بخش خصوصی ایجاد شده بود را صادر نمود که با این کار زمینه اشتغال ۴۱ نفر نیرو در استان فراهم گردید.

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار