حسین رضا پور در گفتگو با تابناک:
مدیر نظارت بر دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت:جانمایی داروخانه‎ها در سطح شهر فاقد محدودیت بوده و داروساز برای انتخاب محل داروخانه آزاد است.
کد خبر: ۵۶۶۹۸۶
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰ 17 February 2018

دکترحسین رضاپور در گفتگو با خبرنگار تابناک افزود:در سال‌های گذشته ما سعی کردیم در استان پراکندگی داروخانه در تمامی نقاط شهر انجام شود، ولی این اقدام با اعتراض داروسازان مواجه شد که به همین علت از سال ۹۵ داروساز مجاز است در هر نقطه‎ای که خود مایل باشد اقدام به راه‎اندازی داروخانه کند.

وی خاطر نشان کرد:در تمامی شهرک‎های استان و مناطق حاشیه‎ای حداقل یک داروخانه وجود داشته باشدو در حال حاضر در تمام کشور قانون و ضابطه‎ای برای جانمایی داروخانه‌ها در سطح شهر‌ها وجود ندارد، ولی طبق مقررات حداقل فاصله بین دو داروخانه ۱۵۰ متر و در اماکن شلوغ ۳۷ متر و نیم است.

مدیر نظارت بر دارو معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار داشت:از ۱۵۳فعال در کرمانشاه در حال حاضر ۱۸داروخانه بصورت شبانه روزی در حال فعالیت هستند.

دکتر رضاپور تصریح کرد:تیم‌های بازرسی در طول روز و به‎طور مداوم به بازرسی می‎پردازند و به‎صورت میانگین هر
داروخانه در طول سال ۴ بار بازرسی خواهد شد و تا پایان آذر ماه نیز ۷۵۰ مورد بازرسی از داروخانه‌ها انجام شده است.

وی تاکید کرد:دریافت تعرفه حق فنی در داروخانه قانونی است، وبا این وجود ما در استان کرمانشاه در این مورد نیز حداقل‎ها را در نظر گرفته و کمترین حق فنی تعرفه در داروخانه‎های استان کرمانشاه دریافت می‎شود.

به گفته این مسئول:برخی از همشهریان نسبت به گرانفروشی در برخی از داروخانه‎های سطح شهر گلایه‎مند هستند، وبه‎طور معمول قیمت دارو‌ها در حال تغییر است و ممکن است یک دارو سه سال در انبار شرکت تولیدی باشد و شرکت‌هایی توزیع‎کننده دارو را با قیمت جدید، ولی در همان بسته‎بندی قدیمی و بدون اصلاح قیمت به داروخانه عرضه کنند که داروخانه مؤظف است دارو را با قیمت جدید بفروشد، ولی قیمت‌های قدیمی روی بسته‎های دارو مردم را دچار شک می‌کند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار