مسئول سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه گفت: از ابتدای امسال تاکنون بسیج سازندگی استان به بیش از ۴۵۰۰ نفر از افراد جویای کار آموزش‌های لازم توانمندسازی را ارائهداده است.
کد خبر: ۵۶۷۱۸۶
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰ 17 February 2018

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم،سرهنگ حسین قبادی‌بصیر با بیان اینکه در حوزه توانمندسازی افراد جویای کار بسیج سازندگی کوشش کرده تا با آموزش افراد بیکار آن‌ها راتوانمند و آماده حضور در بازار کار کند اظهار داشت: در این راستا از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۴۵۰۰ نفر آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه با بیان اینکه عملکرد ما بیشتر در حوزه اشتغالزایی است گفت: در حوزه اشتغال ما در دو حوزه توانمندسازی جامعه و بازدید از افراد وواحد‌هایی که توانمندی خاصی در عرصه ایجاد شغل داشتند در پیش گرفتیم.

وی اظهار کرد: این آموزش‌ها همچنین در بحث کشاورزی، دامداری، شیلات و دام و طیور با همکاری جهاد کشاورزی و شیلات بوده است.

قبادی‌بصیر با بیان اینکه این آموزش‌ها در زمینه توانمندسازی جوانان نقش مفید و مؤثری داشته است گفت: در بحث آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و صنایع دستی نیز با اداره کل آموزش فنیو حرفه‌ای و اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی هماهنگی‌های لازم انجام و این آموزش‌ها ارائه شد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه از اجرایی شدن ۳۳ پروژه محرومیت‌زدایی در استان کرمانشاه از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و گفت: امیدواریم این پروژه‌ها تا پایانسال و نهایتا تا سه ماهه اول سال آینده به نتیجه برسند.

وی افزود: این نوع پروژه‌ها با دو مقوله توانمندسازی و اختصاص تسهیلات اشتغال زایی اجرایی شده‌اند.

قبادی‌بصیر با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی مجموعه بسیج سازندگی، اعتبارات ادارات و ارگان‌ها و کمک‌های مردمیبرای اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی در استان کرمانشاه هزینه شده است گفت: تاکنون نیمی از اعتبار در نظر گرفته شده برای اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی در استان کرمانشاهجذب و هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه اعتبار سال گذشته استان کرمانشاه برای اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی از سوی بسیج سازندگی یک میلیارد تومان بود عنوان کرد: امسال این رقم به ۲ میلیاردتومان رسیده که تاکنون نیمی از آن به استان تخصیص یافته و مابقی نیز تا پایان سال جذب و هزینه خواهد شد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه یکی از این پروژه‌های محرومیت‌زدایی اجرای ۳ طرح آبرسانی روستایی است گفت: این سه طرح شامل اجرای پروژهآبرسانی به روستای امامزاده حسن هرسین با طول لوله‌گذاری ۲۰۰۰ متر، آبرسانی به ۷ روستای منطقه سرین در منطقه بوژان و سرفیروزآباد در شهرستان کرمانشاه و مجتمع آبرسانیمیرآباد شهرستان ثلاث باباجانی با ۲۰۰۰ متر لوله‌گذاری است.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از این طرح‌ها افتتاح پروژه آبرسانی کشاورزی به روستای مارنگاز شهرستان سنقروکلیایی با طول کانال کشی ۲۵۰۰ متر است بیان کرد: همچنین پلی درروستای سرآسیاب شهرستان هرسین با طول ۸ متر و اعتبار ۱۶۰ میلیون تومان که در دهه فجر افتتاح شد.

قبادی‌بصیر با اشاره به اینکه تعمیر منزل مسکونی ۵۰ خانواده مددجوی کمیته امداد، رفع مشکل سرویس بهداشتی در روستا‌ها برای ارتقای سطح بهداشت روستائیان نیز از دیگر اقدامات

این سازمان در سال جاری بود اظهار کرد: کمک به ساخت حدود ۱۹ مسجد با زیربنای ۸۲۰۰ مترمربع و اعتبار بیش از ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی نیز از دیگر پروژه‌های اجرا شدهدر بحث محرومیت‌زدایی در استان کرمانشاه بود.

وی بیان کرد: ساخت ۳ خانه نیازمند در دو شهرستان سنقروکلیایی و کرمانشاه، ساخت خانه عالم در شهرستان‌های کرمانشاه، اسلام‌آباد غرب و سنقروکلیایی نیز از دیگر اقدامات اینسازمان بوده است.

 

 

 

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار