رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از آماده باش کامل مراکز خدمات جهاد کشاورزی، مدیریت‌های جهاد کشاورزی و ادارات دامپزشکی تمام شهرستان‌های استان برای مقابله با شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان خبر داد.
کد خبر: ۵۶۷۲۳۲
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۶ 17 February 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،خسرو شهبازی ، با اشاره به وجود مراکز خدمات جهاد کشاورزی در 56 مرکز دهستان استان، اظهار کرد: این مراکز به همراه اکیپ‌هایی از کارشناسان شهرستان کشاورزی و دامپزشکی در حال پایش و رصد استان برای مقابله با آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان است و به محض دریافت هر نوع گزارش مبنی بر تلفات طیور به منظور بررسی موارد تلفات از حیث وجود آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان اقدام کرده و اقدامات بهداشتی لازم را انجام می‌دهند.

شهبازی از مردم خواست هرگونه تلفات طیور را با کارشناسان جهاد کشاورزی و دامپزشکی درمیان بگذارند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه امکان تشخیص آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان فراهم است، گفت: ظرف چهار ساعت پس از نمونه گیری نتایج بررسی‌ها در آزمایشگاه دامپزشکی استان مشخص می‌شود.

شهبازی سپس با بیان اینکه تاکنون چهار کانون بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در شهرستان دالاهو تایید شده، گفت: ظاهرا این بیماری با خرید طیور از فروشندگان دوره‌گرد در این چهار کانون روستایی شیوع پیدا کرده بود.

شهبازی افزود: در صورت تایید کانون بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان تمامی طیور آن کانون باید معدوم شوند که تاکنون هزار و هشت قطعه طیور در این چهار روستا معدوم شده است.

وی یادآور شد: همه کانون های تایید شده آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان روستایی بوده‌ و تاکنون شیوع این بیماری را در طیور صنعتی استان شاهد نبوده‌ایم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه همچنین با اشاره به تلفات حدود پنج هزار پرنده در شهرستان اسلام آبادغرب، گفت: آزمایشات نشان داد دلیل تلفات کبوترهای نهالستان اسلام آبادغرب آنفلوانزای فوق حاد پرندگان نبوده و بررسی‌های اولیه احتمال بروز یکی از دو مشکل مسمومیت غذایی و یا بیماری نیوکاسل را تقویت می کند.

شهبازی سپس با بیان اینکه تاکنون انتقال سویه(H5N8) از ویروس بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان از طیور به انسان گزارش نشده، گفت: تاکنون هیچ موردی از سویه (H5N6) آنفلوآنزا که قابل انتقال به انسان است در استان کرمانشاه مشاهده نشده است.

 

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار