رئیس کانون وکلای دادگستری استان کرمانشاه گفت: اگر قانون جامع وکالت توسط قانونگذار به تصویب برسد حجم پرونده‌های ورودی به دادگستری کاهش می‌یابد.
کد خبر: ۵۶۹۵۶۳
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹ 22 February 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،روح الله وکیلی ، به در پیش بودن هفتم اسفند سالروز استقلال کانون وکلا و همچنین روز وکیل در کشور اشاره کرد و افزود: در حالحاضر حدود ۴۷ هزار و ۱۰۵ وکیل در کشور فعالیت می‌کنند که ۳۴ درصد از آن‌ها را بانوان تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: در استان کرمانشاه نیز جمعا ۵۶۴ وکیل دادگستری و ۲۶ کارآموز وکالت مشغول به فعالیت هستند.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان کرمانشاه اعتقاد به قانون، قانونمداری و پایبندی به قسمی که وکلا یاد می‌کنند را از ویژگی‌های یک وکیل عنوان کرد و گفت: در هر شغل و نهادیممکن است انسان‌های قانون گریزی وجود داشته باشند که کانون وکلا نیز هرچند نیرو‌هایی قانونمندار دارد، اما قطعا از این قاعده مستثنی نیست.

وی اضافه کرد: در آئین نامه قانون وکالت در شکایاتی که از وکلا می‌شود، مراجعه به مرجع انتظامی پیش بینی شده است.

وکیلی همچنین با بیان اینکه بیشتر وکلا ترجیحا پرونده‌های حقوقی را قبول می‌کنند، افزود: از آنجایی که موکلین گا‌ها انتظار دارند نتیجه مطلوب و دلخواه خود را از دادگاه بگیرند، با عدم

تحقق این خواسته از وکیل خود شکایت می‌کنند، درحالیکه وکیل تعهدی نسبت به حصول نتیجه مطلوب موکل در دادگاه ندارد.

وی ادامه داد: افراد مستمندی که در پرونده‌های قضایی توانایی مالی در اختیار گرفتن وکیل را ندارند می‌توانند با مراجعه به اداره معاضدت کانون وکلای دادگستری کرمانشاه برایپرونده‌های خود وکیل معاضدتی داشته باشند.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان کرمانشاه تصریح کرد: در کنار وکلای معاضدتی، در امور کیفری نیز که نیاز به وکیل تسخیری باشد، با درخواست مراجع قضایی، وکیل تسخیریدر اختیار آنان قرار می‌دهیم.

وی همچنین به قانون جامع وکالت اشاره کرد و یادآورشد: اگر این قانون به تصویب قانونگذار برسد، حجم پرونده‌های ورودی به دادگستری بصورت قابل ملاحظه کاهش خواهد یافت.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار