مدیرعامل آب منطقه‌ای کرمانشاه گفت: میزان بارندگی‌ها در استان کرمانشاه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۹ درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۵۷۰۴۲۵
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۷ 24 February 2018

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم،کیاست امیریان، اظهار داشت: میزان بارندگی در استان کرمانشاه از ابتدای سال آبی تاکنون ۲۷۶ میلی‌متر گزارش شده که نسبت به مدت مشابهسال گذشته با میزان ۲۱۳ میلی‌متر ۲۹ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه میزان بارندگی در استان در بلندمدت ۲۹۴ میلی‌متر است عنوان کرد: میزان بارندگی امسال نسبت به بلندمدت ۶ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

امیریان با ابراز امیدواری از اینکه بارش‌های چند روز آینده کاهش نسبت به بلندمدت را جبران کند گفت: با توجه به اینکه هر روز آمار مربوط به بلندمدت نیز متفاوت است بنابراین نمی‌توان پیش‌بینی کرد که میزان بارش روز‌های آینده در استان توانایی جبران را داشته باشند.

مدیرعامل آب منطقه‌ای کرمانشاه با اشاره به اینکه ۸۹ درصد حجم پشت سد‌های استان پر شده است بیان کرد: حجم آب پشت هشت سد استان کرمانشاه اکنون مناسب است، اما این میزانتنها مربوط به بارندگی‌های امسال نیست بلکه نتیجه مدیریت در حجم مصارف سد‌های استان است.

امیریان با اشاره به ضرورت رعایت نکات مربوط به مدیریت مصرف آب در استان افزود: میزان بارش‌های چند روز گذشته در استان کرمانشاه سبب سرریز شدن دو سد سلیمانشاه درسنقر و کلیایی و سد داریان در پاوه شده است.

 

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار