استاندار همدان با تاکید پایداری کانون خانواده‌ها گفت: بنابر آمار‌های موجود در سامانه ثبت احوال پس از ۱۰ سال آمار طلاق در این استان کاهش یافته است.
کد خبر: ۵۷۰۶۸۰
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۵ 25 February 2018
استاندار همدان با تاکید پایداری کانون خانواده‌ها گفت: بنابر آمار‌های موجود در سامانه ثبت احوال پس از ۱۰ سال آمار طلاق در این استان کاهش یافته است.

به گزارش ایرنا؛ محمد ناصر نیکبخت در شورای فرهنگ عمومی افزود: با کار‌های فرهنگی صورت گرفته در سال‌های ۹۵ و ۹۶ آمار طلاق در این منطقه کاهش داشته که باید روند نزولی آن استمرار داشته باشد. 

وی با اشاره به راه اندازی بنیاد صیانت از خانواده در همدان گفت: فرمانداران برای اقدام مشابه و فعالیت بنیاد صیانت از خانواده در شهرستان‌ها اقدام کنند. 

نیکبخت خاطرنشان کرد: برای راه اندازی بنیاد صیانت از خانواده درهر شهرستان یکصد میلیون ریال اعتبار اختصاص می‌یابد. 

استاندارهمدان به افزایش پرداخت ۳۰ درصدی وام ازدواج در این استان اشاره کرد و گفت: در سال جاری ۲ هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال وام ازدواج پرداخت شده است. 

** راه اندازی دانشکده پویانمایی در همدان 

استاندار همدان در ادامه با بیان اینکه نخستین جشنواره ملی پویا نمایی در اردیبهشت ماه ۹۷ برگزار می‌شود از راه اندازی دانشکده پویا نمایی در استان پس از این جشنواره خبر داد و یادآورشد: همدان در عرصه تولید فیلم‌های انیمیشن ظرفیت و استعداد‌های خوبی دارد. 

نیکبخت اظهار کرد: دائره المعارف مشاهیرهمدان در ۱۴۰ جلد در حال آماده شدن است و کمک بزرگی در شناسایی و معرفی هویت و فرهنگ همدان است. 

استاندار همدان برگزاری اجلاس جهانی گردشگری آسیایی را فرصت خوبی برای معرفی و بارز کردن ویژگی‌های همدان دانست و اضافه کرد: همدان میزبان بزرگان ۱۸۰ کشور خواهد بود و فرصت‌هایی خوبی برای سرمایه گذاری ایجاد خواهد شد. 

به گفته مدیرکل ثبت احوال استان همدان واقعه طلاق در ۶ ماهه امسال در این استان ۲.۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار