معاون شبکه دامپزشکی شهرستان ابرکوه از كشف و توقيف بیش از 1000 راس دام فاقد مجوز حمل بهداشتی و 1600 کیلوگرم فراورده‌های خام دامی فاسد در پست قرنطينه‌ اين شهرستان در سه ماه اخير خبر داد.
کد خبر: ۵۷۱۷۳۶
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۱ 27 February 2018

«حسین چاکرالحسینی» ضمن اعلام اين خبر و با بيان اين كه پست‌های قرنطینه در ورودی استان‌ها به عنوان پایگاه نظارتی دامپزشکی بر امر حمل و نقل دام و فراورده‌های خام دامی به شمار می‌روند، تصريح كرد: کارشناسان دامپزشکی مستقر در پست‌های قرنطینه با همکاری نیروهای انتظامی اقدام به بازرسی محموله‌های دام و فراورده‌های خام دامی عبوری مي‌كنند و گواهی بهداشتی حمل دام، سلامت دام‌ها و شرایط خودروهای حامل دام را مورد بررسی قرار می‌دهند . 

وی افزود: رعایت اصول بهداشتی و قرنطینه‌ای در امر حمل و نقل دام و فراورده‌های خام دامی از نظر جلوگیری از خطر شیوع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و انتشار عوامل بیماری‌زا در مناطق مختلف دارای اهمیت ویژه‌ای است.

چاكر الحسيني ادامه داد: به همین دلیل کلیه مراحل حمل دام و فراورده‌های خام دامی از جمله بررسی درخواست متقاضیان، صدور گواهی بهداشتی حمل ، کنترل بهداشتی در طی ورود و خروج دام از استان و تخلیه آن در مقصد تحت نظارت کامل دامپزشکی قرار دارد . 

معاون دامپزشكي ابركوه در پایان نيز خاطرنشان کرد: متصدیان عرضه و حمل دام و فراورده‌های خام دامی می‌توانند از طریق ارسال کد رهگیری مجوز حمل در قالب پیامک به شماره 30008903 از صحت مجوز مطلع شوند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار