معاون بهداشتی مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: مردم از خرید‌ مصرف پنیر تازه به دلیل احتمال ابتلا به بیماری تب مالت خودداری کنند.
کد خبر: ۵۷۲۰۰
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۱ 04 July 2015
به گزارش تابناک ایلام،"راضی  ناصری‌فرد" در جلسه مشترک مسئولان دامپزشکی و دانشگاه علوم پزشکی استان اظهار کرد: همکاری‌های بین دو دستگاه اجرایی دامپزشکی و علوم پزشکی در حفظ سلامت مردم بسیار بااهمیت و حساس است.

وی بابیان اینکه افزایش آگاهی عمومی آحاد مردم از بسیاری از بیماری‌ها و امراض مشترک بین انسان و دام جلوگیری می‌کند افزود: رسانه‌ها بیشتر بر آگاهی بخشی به مردم درزمینهٔ مصرف فراورده‌های دامی از مراکز مجاز تلاش کنند. 

ناصری فر ادامه داد: با توجه به اهمیت و مخاطرات بیماری‌های مشترک لازم است مردم برای حفظ سلامت خود و خانواده فراورده‌های لبنی موردنیاز را از مراکز تحت نظارت و بهداشتی خریداری کنند و از خرید‌ مصرف پنیر تازه به دلیل احتمال ابتلا به بیماری تب مالت خودداری کنند.

معاون بهداشتی مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایلام خواستار نظارت بیشتر مشترک دامپزشکی و دانشگاه علوم پزشکی به مراکز عرضه فراورده‌های خام دامی و لبنی شد.

در ادامه دکتر «وهاب پیرانی» مدیرکل دامپزشکی استان ایلام هدف از تشکیل این جلسه را افزایش هماهنگی بین بخشی در راستای پیشگیری و کنترل بیماری‌های مشترک بین انسان و دام عنوان کرد و افزود: با تعامل و همکاری دانشگاه علوم پزشکی و دامپزشکی می‌توان در کاهش موارد ابتلا انسان به بیماری‌های مشترک اقدامات مؤثرتری انجام داد. 

وی افزود: سلامت آحاد جامعه درگرو مصرف فراورده‌های خام دامی سالم و بهداشتی بوده که کارشناسان دامپزشکی برای این مهم اقدامات لازم در خصوص پیشگیری و کنترل از شیوع بیماری‌های مشترک را انجام می‌دهند.

پیرانی خاطرنشان کرد: همکاری‌های فی‌مابینی در خصوص کنترل بیماری سالک،برگزاری جلسات و کلاس‌های آموزشی با ساماندهی مراکز عرضه شیر خام و لبنیات محلی،ساماندهی کشتارگاه‌های دام و گزارش رسانی سریع موارد ابتلای انسان به بیماری‌های مشترک تشدید می‌شود. 


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار