ستاد نماز جمعه شهر محمدیه به دلیل جذب جوانان در فعالیتهای ستادی و اجرای منویات رهبری در بین ۲۰ شهر استان از سوی دفتر شورای سیاستگذاری نماز جمعه استان برتر شناخته شد.
کد خبر: ۵۷۲۱۱۳
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۵ 27 February 2018

به گزارش تابناک قزوین به نقل از خبر نگار مهر، جلسه ستاد نماز جمعه شهر محمدیه عصر سه شنبه با حضور حجت الاسلام فاطمی نسب رئیس دفتر شورای سیاست گذاری استان، امام جمعه، سرپرست شهرداری و اعضای ستاد نمازجمعه در دفتر امام جمعه این شهر برگزار شد.

حجت الاسلام‌ فاطمی نسب رئیس شورای سیاست گذاری نماز جمعه استان قزوین در این نشست گفت: ستاد نماز جمعه شهر محمدیه توانست در ارزیابی انجام شده در بین ۲۰ ستاد نماز جمعه استان رتبه نخست را کسب کند.

وی افزود: خوشبختانه ستاد نماز جمعه شهر محمدیه با وجود امام جمعه مردمی و آگاه و همچنین انجام تمامی فعالیتهای پیش بینی شده از سوی شورای سیاست گذاری نماز جمعه کشور بخصوص در اجرای برنامه های فرامین رهبری در زمینه تبدیل شدن جایگاههای نمازجمعه به قرارگاه فرهنگی و تقویت آن و نیز بکارگیری جوانان در این عرصه توانست رتبه نخست را در استان کسب کند.

مسئول دفتر شورای سیاست گذاری استان با بیان اینکه نمازجمعه قلب تپنده و موتور فرهنگی هر شهر است اظهارداشت: باید پویایی ستادها در کنار آگاهی از موضوعات مهم فرهنگی شهر حفظ شود و در کنار آن به دغدغه های مردم هم توجه کنیم.

وی اضافه کرد: باید بتوانیم دغدغه امامان جمعه در خصوص مشکلات و درخواستهای منطقی مردم در این تربیونها را مطرح کرده و برای حل آن همراهی لازم را انجام دهیم.

فاطمی نسب تصریح کرد: ستاد نماز جمعه شهر محمدیه با بهره گیری از جوانان پرشور و حضور حداکثری مردم نماز گزار توانسته سنگری ارزشمند را بنا نهد و این جایگاه با کمک مدیریت شهری وحضور موثر آنها در نمازجمعه باعث قوت قلب ما شده و باید از این حضور برای ارتقاء سطح کیفی نماز جمعه های استان بهر برد.

فاطمی نسب افزود: برای پویایی و فعال تر شدن ستاد نماز جمعه در استان و حضور حداکثری مردم لازم است ستادهای نماز جمعه در مسیر رهنمود های رهبری و سیاست گذاری اعلام شده گام بردارند و به گونه ای برنامه ریزی کنند تا شاهد حضور بیشتر مردم در صفوف نماز جمعه باشیم.

حجت الاسلام موسوی موینی امام جمعه شهر محمدیه نیز گفت: نماز جمعه متعلق به همه گروهها و سلیقه ها و گرایش هاست و همه باید از این فضا و فرصت استفاده کنند و در ثواب معنوی این فریضه سهیم شوند.

وی افزود: نماز جمعه تریبونی است برای ایجاد وحدت، وفاق و همدلی بیشتر بین همه اقشار مردم وباید تلاش کنیم این سنگر بستر وحدت آفرینی و آگاهی بخشی درجامعه باشد.

امام جمعه شهر محمدیه در ادامه تصریح کرد: بومی بودن ائمه جمعه می تواند ضمن تسلط کامل به مشکلات ونیازها و درخواستهای محلی زمینه تعامل و ارتباط بیشتر مردم با امامان جمعه را فراهم کرده وافراد بیشتری را به این فریضه جلب کند.

وی اضافه کرد: ساده زیستی ائمه جمعه در اعتمادسازی عمومی موثر است و همه باید ضمن ارتباط قوی با مردم برای بیان دغدغه ها و مشکلات مردم از این تریبون استفاده کنیم.

حجت الاسلام موسوی موینی ضمن تشکر از کارهای فرهنگی انجام شده درشهر محمدیه یادآورشد:در محمدیه کارهای زیربنایی خوبی در حوزه فرهنگی صورت گرفته و در این بخش دغدغه ای نداریم وبسترحضور جوانان و نوجوانان در فعالیتهای مختلف دینی، مذهبی و فرهنگی مهیاست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار