جشنواره "صدای پای بهار" در آستانه فرا رسیدن نوروز در روستای هدف گردشگری کندوله استان کرمانشاه برگزار می شود.
کد خبر: ۵۷۳۹۳۶
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰ 04 March 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،آرش امیری مدیر اجرایی این جشنواره، اظهار کرد: این جشنواره با هدف معرفی ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری روستای کندوله، جمعه 18 اسفند برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه برای دومین بار است که یک رویداد گردشگری در این روستا برگزار می شود، ادامه داد: برنامه های این جشنواره درجهت معرفی آئین ها، آداب و رسوم، صنایع دستی، سوغات و غذاهای محلی این روستا خواهد بود.

مدیر اجرایی این جشنواره همچنین از برپایی نمایشگاه "بوی عید"در حاشیه این جشنواره خبر داد و گفت: در این نمایشگاه لوازم سفره هفت سین که ساخته دست هنرمندان صنعتگر این روستا است، عرضه می شود.

وی تاکید کرد: علاوه براین صنایع دستی و تنقلات و آجیل و محصولات ارگانیک محلی نیز ارائه خواهد شد.

امیری با بیان اینکه در این نمایشگاه پخت انواع آش‌ها و شیرینی‌های محلی توسط زنان این روستا برای گردشگران نمایش داده می شود، عنوان کرد: اجرای بازیهای بومی محلی، بازدید از بافت قدیمی روستا و اجرای مراسم آئینی و سنتی روستا از دیگر برنامه های این جشنواره یک روزه خواهد بود.

وی از پیش بینی حضور بیش از هزار گردشگر در این جشنواره خبرداد و تصریح کرد: طراحی این رویداد توسط گروه گردشگری موسسه جهاد دانشگاهی کرمانشاه انجام گرفته است.

مدیر اجرایی این جشنواره ادامه داد: همچنین این جشنواره زمینه ای برای برگزاری جشنواره بزرگ "انگور" در این روستا خواهد بود که تابستان 97 برگزار می شود.

وی با بیان اینکه کندوله تنها روستایی در ایران است که 19 نوع انگور در باغات آن پرورش داده می شود، افزود: در هیچ جای ایران چنین ظرفیتی وجود ندارد، لذا باید آن را با
برگزاری رویدادهای مستمر گردشگری معرفی کنیم.

به گفته این مسئول، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه تاکنون در جهت ثبت ملی و جهانی انگور کندوله اقداماتی انجام داده است.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار