سرپرست دفتر آموزش و پرورش عشایر کشور اعلام کرد که امروز صبح در اجرای پروژه تامین امنیت انسانی از محل اعتبارات بلاعوض دولت ژاپن قرارداد ساخت یک باب مدرسه سه کلاسه عشایری در استان زلزله زده کرمانشاه امضاء شد.
کد خبر: ۵۷۴۳۳۴
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۵ 05 March 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،محمدرضا سیفی افزود: در اجرای پروژه تامین امنیت انسانی که به صورت اختصار GGP نامیده می‌شود از محل اعتبارات بلاعوض دولت ژاپن و برای اجرای پروژه‌هایی در زمینه توسعه و تامین امنیت انسانی و برحسب نیاز‌های متفاوت کشور‌های در حال توسعه اجرا می‌شود و هدف آن کمک به توسعه و رفاه جوامع روستایی است.

وی ادامه داد: این پروژه بر اساس تفاهم نامه وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران و وزارت امور خارجه ژاپن منعقد شده است و دفتر آموزش و پرورش عشایر از سال تحصیلی ۹۴-۹۵ مبالغی را جهت خرید کانکس از این کشور دریافت می‌کند که امسال با توجه به شرایط خاص مناطق زلزله زده مقرر شد یک باب آموزشگاه عشایری ساخته شود.

به گفته سیفی این مدرسه در استان کرمانشاه، شهرستان ثلاث باباجانی دهستان خانه شور روستای شیخ صله واقع است و شامل سه کلاس درس، یک اتاق معلم، نمازخانه، اتاق مدیر و حیاط است و مهرماه سال آینده افتتاح می‌شود.

سرپرست دفتر آموزش و پرورش عشایر کشور با بیان اینکه این مدرسه پذیرای ۳۰ دانش آموز پسر و ۱۴ دانش آموز دختر دوره اول متوسطه اول است گفت: مساحت این ساختمان ۱۰۰۰ متر مربع خواهد بود و به نام آموزشگاه ذی النورین نامگذاری می‌شود و دانش آموزان اهل تسنن در آن تحصیل خواهند کرد. مبلغ تخصیص یافته توسط کشور ژاپن ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال است.

 

ارسال خبر به دوستان
* گیرنده (ها):

آدرس ایمیل‌ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. حداکثر ۳ آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وار

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار