قباد محمدی در گفتگو با تانباک:
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت:نظارت بر عرضه کالاهای سلامت محور و رسیدن کالای سالم به دست مردم را از مهمترین اولویت‌های این حوزه است.
کد خبر: ۵۷۴۴۲۳
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹ 05 March 2018

دکتر قباد محمدی در گفتگو با خبرنگار تابناک افزود:کالاهای سلامت محور از جمله غذا، مواد آرایشی و بهداشتی،
دارو و تجهیزات پزشکی به طور مستقیم با سلامت مردم در ارتباط است.

وی خاطر نشان کرد: با صنعتی شدن جوامع کالاهای سلامت محور نیز تحت تاثیر قرار گرفته و امروزه استفاده مردم از برخی کالاهای ناسالم یکی از عوامل اصلی گسترش بسیاری از بیماری‌ها است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه اظهار داشت:کالاهای قاچاق در مراکز غیرمجاز، عطاری‌ها، بازارچه‌های مرزی و ... به فروش می‌رسد و حتی برخی از آنها در مراکز غیرمجاز داخل کشور تولید شده و برچسب تولید خارج می‌خورد.

محمدی تصریح کرد: محصولات آرایشی و بهداشتی قاچاق نیز از دیگر عوامل اصلی تهدید کننده سلامت مردم است که متاسفانه در بازارچه‌های مرزی به فروش می‌رسد و افراد بدون اطلاع کافی نسبت به عوارض، از آنها استفاده می‌کنند.

وی تاکید کرد:برخورد و جمع‌آوری کالاهای قاچاق و ناسالم به تنهایی کافی نیست،بلکه باید در درجه اول مردم را نسبت به مخاطرات مصرف این کالاها آگاه کنیم تا مصرف آن در جامعه کاهش پیدا کند.

دکترمحمدی افزود:میزان هزینه‌ای که مردم کرمانشاه در یک سال برای تهیه دارو و تجهیزات پزشکی می‌کنند 400 میلیارد تومان است که هر سال در حال افزایش است .

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار