سرپرست شبکه دامپزشکی اسلام آبادغرب از ضدعفونی نهالستان منابع طبیعی این شهرستان به منظور کنترل بیماری نیوکاسل خبر داد.
کد خبر: ۵۷۴۶۲۹
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۷ 05 March 2018

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی دامپزشکی استان کرمانشاه، دکتر صید محمد قاسمی اظهار داشت: با توجه به شیوع بیماری نیوکاسل کبوتران وحشی در شهرستان اسلام آباد غرب به مرغداران و درمانگاه های دامپزشکی بخش خصوصی شهرستان این موضوع اطلاع رسانی شد.

وی ضدعفونی بیش از ۶ هکتار از نهالستان منابع طبیعی توسط شبکه دامپزشکی شهرستان اسلام آباد غرب را یکی دیگر از اقدامات انجام شده در راستای مقابله با بیماری نیوکاسل عنوان کرد و افزود: در این خصوص محوطه محل تردد خودرو ها نیز آهک پاشی شد.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان اسلام آباد غرب با اشاره نصب بنر هشدار دهنده جهت جلوگیری از انتشار بیماری نیوکاسل حاد، بیان داشت: به صاحبان مزارع پرورش مرغ گوشتی نیز اعلام شده که نسبت به رعایت قرنطینه و اصول امنیت زیستی در مرغداری ها و انجام دقیق واکسیناسیون نیوکاسل در مزارع پرورشی اقدام کنند.

دکتر قاسمی، نیوکاسل را یک بیماری ویروسی واگیردار شایع در میان پرندگان برشمرد و گفت: این بیماری یکی از مهمترین بیماری های پرندگانی است که به صورت صنعتی پرورش داده می شوند و در صورت عدم واکسیناسیون گله های طیور خسارت اقتصادی سنگینی وارد می کند.

وی همچنین یادآور شد: لازم است افراد هرگونه تلفات غیرعادی در طیور را به نزدیک ترین شبکه دامپزشکی اطلاع دهند و یا مراتب را از طریق شماره تماس ۱۵۱۲ و یا سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۵۱۲ به اطلاع کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه برسانند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار