دبیر حزب مؤتلفه استان کرمانشاه گفت: اجرای طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان از مهمترین اقدامات برای بازسازی اعتماد عمومی است.
کد خبر: ۵۷۵۸۷۵
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۷ 07 March 2018

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم،محمد کرمی‌راد ، با اشاره به اینکه طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان براساس اصل 49 و 142 قانون اساسی و با توجه به سابقه و پیشینه موجود در این راستا مطرح شده است، اظهار داشت: در این اصل معین شده که اموال مسئولان از جمله رئیس‌‌ قوای سه‌گانه، وزیران و سایر مسئولان و خانواده‌های درجه یک آن‌ها محاسبه شود و قبل از مسئولیت اموال خود را به‌طور رسمی به قوه قضاییه اعلام کنند.

دبیر حزب مؤتلفه استان کرمانشاه عنوان کرد: اموال نامشروعی که به دست می‌آید به طور طبیعی براساس زد و بندهایی است که با آموزه‌های دینی نیز مغایرت دارد زیرا در دین مبین اسلامی و نهج‌البلاغه امیرالمؤمنین(ع) به وفور نسبت به این موضوع تذکر داده شده و اموال نامشروع در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بسیار نهی شده است.

کرمی‌راد با اشاره به اینکه اجرای این طرح از مهمترین اقدامات برای بازسازی اعتماد عمومی است، افزود: نگاه مردم به والیان و حاکمان است و هنگامی که می‌بینند بخشی از اخبار و مسائل مهم متوجه اختلاس‌ها، سواستفاده‌ها و رانت‌خواری‌ها از طرف مسئولان حتی برادر رئیس‌جمهور و برادر معاون اول رئیس‌جمهور و اشخاصی از این قشر است نسبت به مسئولان بدبین می‌شوند.

وی با بیان اینکه صاحبان اصلی این انقلاب مردم هستند و مردم ثابت کردند نسبت به نظام و انقلاب پایبند هستند، عنوان کرد: گاهی صحبت‌هایی از زبان شهروندان عادی شنیده می‌شود که جای تأمل دارد و به طور نمونه گفته می‌شود برخی از مسئولان به دنبال سرنگونی نظام هستند اما مردم اجازه نمی‌دهند و این نکته بسیار اساسی و کلیدی است.

کرمی‌راد گفت: در مجلس هفتم، هشتم و نهم نیز در این باره بسیار بحث شد و این قانون به شورای نگهبان ارائه و ایراداتی وارد شد و حتی در مجمع تشخیص مصلحت نظام در زمان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به طور جدی و قاطع مطرح شد.

دبیر حزب مؤتلفه استان کرمانشاه افزود: امید داریم این بار با کمک شورای نگهبان به مجلس، اراده‌ای که در این زمینه وجود دارد و تأکیدات، حساسیت‌ها و برخوردهای مقام معظم رهبری شاهد تصویب قانونی مشخص در این زمینه باشیم و اموال نامشروع از حلقوم افرادی که از راه باطل، رانت‌خواری، دزدی و اختلاس کسب کرده‌اند بیرون کشیده شود.

وی با ابراز امیدواری از اینکه اینچنین از حجم بیت‌المال مسلمانان در جهت صحیح و اشتغال جوانان به کار گرفته شود، گفت: شاهد هستیم هرزگاهی اینچنین اخباری از فسادهای اقتصادی و سیاسی دل مردم و مقام معظم رهبری را به درد می‌آورد که این اعمال با آموزه‌های دینی ما نیز مغایر است و بنابراین امید داریم اجرای این طرح گامی مهم در این راستا باشد.

 

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار