انتقاد «آیت‌الله میرعمادی» از طرح مباحث انحرافی در مورد حجاب؛
نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد تاکید کرد: نمایندگان مجلس به وظایف قانونی خود بپردازند و مسائل دینی را به مراجع تقلید واگذار کنند.
کد خبر: ۵۷۶۳۰۹
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶ 08 March 2018

به گزارش خبرنگار تابناک،آیت‌الله سید احمد میرعمادی ظهر پنج شنبه در جشن بزرگ «ریحانه النبی» در مصلای الغدیر خرم‌آباد در سخنانی با تبریک میلاد حضرت فاطمه(س) و روز زن اظهار داشت: امیدواریم خداوند به برکت حضرت فاطمه(س) به همه زنان جامعه اسلامی عفت، پاکی، نورانیت و معنویت عنایت بفرماید.

فاطمه(س) الگوی بشریت است

وی در ادامه سخنان خود بابیان اینکه سخن گفتن راجع به یگانه دختر نبی مکرم اسلام و حضرت فاطمه(س) کار آسانی نیست، گفت: همچنین سخن گفتن راجع به مقام زن نیست، پیامبر فرمود از زنان تعداد محدودی به مرحله کمال رسیدند و مظهر کمالات خدا در روی زمین شدند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد یا بیان اینکه حضرت فاطمه(س) حجت خدا بر معصومین و اسوه و الگوی بشریت است، ادامه داد: امام زمان(عج) فرمودند که الگوی من مادرم حضرت فاطمه(س) است؛ از این سخن معلوم است که این بانوی بزرگوار از چه جایگاهی برخوردار است.

آیت‌الله میرعمادی بابیان اینکه زن می‌تواند الگوی بشریت باشد، گفت: در طول تاریخ شاهد نگاه‌های افراطی و تفریطی راجع به زن بوده ایم و این امر را باید یک ظلم در حق زنان بدانیم.

وی بابیان اینکه در برخی جاها زنان را از ارث محروم می‌کنند و این ظلم بزرگی است، گفت: باید آن‌قدر یادآور شد که از این ظلم پرهیز شود و اینکه در برخی جوامع که زن از حقوق حقه خودش محروم می‌شود باید مطالبه حقوق شود.

نگاه به زن به‌عنوان رقص و آواز، ظلم به او است

نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد با تأکید بر اینکه در برخی از جوامع از زن به‌عنوان ابزار تبلیغ استفاده می‌شود، گفت: این امر بزرگ‌ترین توهین به مقام زن است و اینکه عده‌ای هوس ران از زن به‌عنوان ملعبه خود و برای رقص و آواز استفاده می‌کنند ظلم بزرگی بر زن می کنند.

آیت‌الله میرعمادی با تأکید بر اینکه همان اندازه ظلم بر زن زشت و زننده است، از زن برای هوس رانی و رقص و آواز استفاده کردن نیز زشت و زننده است افزود: زن شخصیت والایی دارد و الگوی بشریت است و چه زیبا امام(ره) ترسیم فرمودند که از دامن زن مردم به معراج می‌رود.

وی با تأکید بر اینکه رسیدن به کمال و معراج امکان‌پذیر نیست مگر اینکه زن در جامعه باشد، گفت: اگر یک زن بخواهد الگو برای بشریت باشد خودش الگو دارد و خداوند در قرآن صفات چهار زن الگو را ذکر کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد بیان داشت: این الگوها در ابعاد زندگی بشریت مطرح بوده، به‌طوری‌که تأثیرگذاری زنان بر مسائل گوناگون در برخی موارد از مرد بیشتر است.

آیت‌الله میرعمادی با اشاره به اینکه تأثیر عاطفی، تربیتی، اخلاقی و ... که زن می‌تواند در جامعه داشته باشد به‌مراتب از تأثیرگذاری مرد بیشتر است، افزود: حرمت زن در اسلام آن‌قدر بالا است که پیامبر بر دستان دو نفر بوسه زده که یکی دست کارگر و دیگری دست دخترش حضرت فاطمه(س) بوده که الگوی زنان است.

فاطمه (س) مجاهد خستگی‌ناپذیر

وی با تأکید بر اینکه این امر جایگاه والای زن را نشان می‌دهد، تصریح کرد: وقتی‌که حضرت فاطمه(س) وارد می‌شد پیامبر در برابر او بلند می‌شد و احترام می‌گذاشت و این امر فضیلت، عزت و کرامت است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد با تأکید بر اینکه امروز نیز زنان ما اسوه صبر، مقاومت و ... هستند، گفت: امروز رهبر فرزانه و حکیم بر جایگاه مادر شهید «حدادی» افتخار می‌کند و این امر جایگاه زن را نشان می‌دهد.

آیت‌الله میرعمادی بابیان اینکه کسانی دنبال این هستند که زنان را به رقاص‌خانه‌ها، رقص و آواز بکشانند و در حق زن ظلم می‌کنند، گفت: اسوه‌های صبر و مقاومتی مانند همسر شهید زنده لرستانی وجود دارد که ۱۰ سال در کنار همسرش ایستاد و پیام‌رسانی کرد و در جامعه حضور پیدا کرد و از انقلاب و ولایت دفاع کرده و پاسدار عظیمی برای ایثارگران، جانبازان و شهدا است.

وی با اشاره به ویژگی‌های حضرت فاطمه(س) بیان داشت: این بانوی بزرگوار الگو است چراکه در عین امکان بهره‌مندی از بیت‌المال نسبت به تجملات دنیوی بی‌توجه بوده است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد بابیان اینکه حضرت فاطمه(س) یک مجاهد خستگی‌ناپذیر در عرصه سیاست و اجتماع بوده است، افزود: در حوادث و جنگ‌هایی که بعد از رحلت پیامبر اتفاق افتاد این بانوی بزرگوار حضور داشت.

اختیاری اعلام کردن حجاب، ظلم به زن است

آیت اله میرعمادی با اشاره به انفاق در عین تنگ‌دستی فاطمه(س) گفت: این بانوی بزرگوار درراه خدا انفاق می‌کرد درحالی‌که خودش نیازمند بود و توجه خاصی به محرومان و نیازمندان داشت.

وی باتأکید بر اینکه فاطمه(س) مظهر ایثار و انفاق بود، ادامه داد: همچنین این بانوی بزرگوار دختر، همسر و مادر نمونه بوده است و این‌ها ماندگار بوده و ارزشمند است و ما باید ارزش‌ها را در جامعه ترویج کنیم نه ضد ارزش‌ها را.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد بابیان اینکه فاطمه(س) احساس مسئولیت در قبال جامعه اسلامی داشتند، گفت: فاطمه(س) مدافع ولایت بود و یک‌تنه در برابر غاصبان ولایت ایستاد و از حق و ولایت دفاع کرد.

آیت‌الله میرعمادی صداقت در گفتار و رفتار را یکی دیگر از صفات و ویژگی‌های فاطمه(س) عنوان کرد و گفت: بندگی خالصانه از دیگر ویژگی‌های این بانوی بزرگوار بوده است.

وی با تأکید بر اینکه امروز زنان جامعه ما از این ویژگی‌ها برخوردار هستند، افزود: امروز زنان ما باحجاب، پوشش اسلامی، عفت و پاکی پای اسلام ایستاده‌اند، گرچه عده‌ای در این زمینه به زنان ظلم کردند، کسانی که به دنبال حجاب اختیاری هستند و می‌گویند مسئله حجاب را در جامعه آزاد بگذارید این‌ها در حق زنان ظلم می‌کنند.

حجاب حکم خدا است

نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد تأکید کرد: این افراد درک درستی از اسلام ندارند، مگر حکم خدا اجباری و اختیاری دارد؟ نماز حکم خدا است، آیا باید بگوییم اجباری یا اختیاری باشد؟ حجاب حکم خداست، چرا عده‌ای بحث‌های انحرافی را مطرح می‌کنند؟ چرا عده‌ای بحث‌های غلط را در جامعه رواج می‌دهند؟ حجاب مگر دست من و شماست؟

آیت‌الله میرعمادی تأکید کرد: جای بسی تأسف است که عده‌ای این‌گونه حرف می‌زنند، حرف‌هایی که مربوط به آن‌ها نیست، ما دین خود را از پیامبر و ائمه گرفته‌ایم و امروز دین خود را از مراجع تقلید می‌گیریم و مرجع تقلید است که برای ما حکم خدا را بیان می‌کند، نه کسانی که پای صندلی مجلس تکیه زده و خیال می‌کنند که اختیار مملکت، دین و دنیای مردم دست آن‌ها است.

وی خطاب به این نمایندگان ادامه داد: بنشینید سر جای خودتان، به وظایف خودتان عمل کنید، چرا در وظایف دیگران دخالت می‌کنید؟ تو با دین و حکم خدا بازی می‌کنی؟

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار