مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت: برای تکمیل کمربند سبز اطراف شهر کرمانشاه به یک میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
کد خبر: ۵۷۸۲۴۹
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۷ 12 March 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،مراد شیخ ویسی با اشاره به آغاز اجرای طرح نهال کاری در حاشیه شهر کرمانشاه از حدود پنج سال گذشته، گفت: طی این سال‌ها باتوجه به اعتباراتی که تخصیص پیدا می‌کرد نهال کاری در سطح چندین هکتار در اطراف شهر کرمانشاه انجام گرفته و تاکنون در مجموع در سطح ۶۰۰ هکتار نهالکاری شده است.

شیخ‌ویسی با اشاره به اتمام نهال کاری در حاشیه کمربندی شرقی شهر کرمانشاه اظهار کرد: در کمربندی شرقی شهر کرمانشاه بین ۳۵ تا ۴۰ هکتار نهال کاری شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه افزود: قبلا نیز محدوده ۳۰۰ هکتاری از محور جنوب شهر کرمانشاه به طرف چشمه سفید و سراب قنبر نهال کاری شده است.

شیخ‌ویسی اضافه کرد: برای تکمیل کمربند سبز اطراف شهر کرمانشاه باید حاشیه کمربندی غربی کرمانشاه هم که جدیدا احداث شده، نهالکاری شود.

شیخ‌ویسی ادامه داد: برای نهال کاری در حاشیه کمربندی غربی شهر کرمانشاه به یک میلیارد تومان اعتبار نیاز است که در صورت تخصیص این اعتبار کار نهال کاری آن یک ساله بهاتمام خواهد رسید.

وی اضافه کرد: با نهال کاری کمربندی غربی شهر کرمانشاه کار نهالکاری اطراف کرمانشاه تکمیل خواهد شد.

شیخ‌ویسی با تاکید بر اینکه توسعه فضای سبز به تعدیل آب و هوا کمک می‌کند، گفت: این موضوع در کنار زیبایی‌های شهر پرداختن به توسعه فضای سبز شهری را پراهمیت می‌کند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه اظهار کرد: توسعه فضای سبز کارکرد‌های زیادی دارد که یکی از مهمترین آن‌ها جلوگیری از ورود پدیده ریزگرد‌ها است، چراکه هرهکتار جنگل کاری خوب می‌تواند تا ۵۰ تن گرد و غبار را در خود رسوب دهد.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار