رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه گفت: از ۲۴۰۰ واحد مسکونی در شهر زلزله‌زده سرپل‌ذهاب تاکنون تنها برای ۵۰۰ واحد پروانه ساخت صادر شده است.
کد خبر: ۵۷۸۲۷۸
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۸ 12 March 2018

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم،رضا خواجه‌ای ، با اشاره به اینکه عملیات بازسازی در شهر آغاز و 200 واحد پی‌کنی شده است اظهار داشت: در شهر سرپل‌ذهاب 2400 پلاک واحد مسکونی وجود دارد که شهرداری 2200 مورد را جهت تهیه نقشه به نظام مهندسی معرفی کرده است و از این تعداد 500 پلاک آماده و جهت صدور پروانه تحویل شهرداری شده است.

وی با بیان اینکه تعهد نظام مهندسی تهیه 300 نقشه در هفته است عنوان کرد: طی یکی دو هفته گذشته تعداد نقشه‌های تهیه شده در مجموع به 500 مورد رسیده و روز گذشته نیز حدود 100 نقشه برای تحویل به شهرداری آماده شده و این روند در حال سرعت گرفتن است.

خواجه‌ای با اشاره به اینکه هر متقاضی عملیات بازسازی را آغاز کند تسهیلات آن آماده است گفت: در مجموع 53 هزار و 378 واحد در شهر و روستا به بانک معرفی شده‌اند و 30 هزار و 700 واحد عقد قرارداد انجام شده که تسهیلات به صورت آماده در اختیار این افراد قرار دارد.

رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه با بیان اینکه 20 هزار و 115 واحد احداثی در شهر به بانک‌های عامل معرفی شده که از این تعداد 10 هزار و 838 مورد منجر به عقد قرارداد شده است افزود: تلاش می‌شود ساختمان‌ها به سرعت ساخته شود و چنانچه از امروز کار ساخت و ساز آغاز شود تا فصل گرما بخش اعظمی از کار ساخت و ساز انجام و قابل بهره‌برداری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 12 ستاد در مناطق زلزله‌زده فعالیت می‌کنند گفت: هر کدام از ستادها روزانه بیشتر از 500 مورد را به بانک‌های عامل معرفی می‌کنند اما خود زلزله‌زدگان باید عملیات ساخت و ساز را آغاز کنند و مشکلی از نظر پرداخت تسهیلات بلاعوض وجود ندارد.

خواجه‌ای با بیان اینکه در زلزله استان کرمانشاه 100 هزار واحد مسکونی اعم از تعمیری و احداثی آسیب دیده‌اند که باید مرمت یا بازسازی شوند عنوان کرد: از 117 هزار واحد مسکونی بازدید به عمل آمد که 90 هزار واحد آسیب‌دیده تشخیص داده شد و اکنون نیز 16هزار و 500 واحد آواربرداری، 7500 واحد پی‌کنی و 19 هزار و 500 واحد عملیات تعمیر آغاز شده است.

وی در زمینه تأمین مصالح برای بازسازی منازل تخریبی و تعمیری گفت: خود مردم نسبت به تأمین مصالح اقدام می‌کنند و غیر از سیمان که به صورت رایگان وارد استان می‌شود مابقی مصالح به کار برده شده برای بازسازی از خود استان تأمین می‌شود و عاملان توزیع مصالح باید پیگیر این موضوع باشند و به صورت نمایندگی یا هر شکل دیگر در منطقه فعالیت کنند بنابراین از خارج از استان مصالحی تأمین نمی‌شود.

مسئول ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه با اشاره به اینکه هیچ اجباری روی مردم برای فعالیت پیمانکاران حاضر در منطقه وجود ندارد عنوان کرد: خود مردم مدیریت هزینه‌کرد عملیات بازسازی را به عهده دارند و می‌توانند نظارت داشته باشند اما در هر صورت ستادهای معین با ناظران خود کیفیت را کنترل می‌کنند.

خواجه‌ای با بیان اینکه در عملیات بازسازی به طور غالب از نیروهای بومی استفاده می‌شود گفت: 21 هزار و 180 واحد احداثی اولویت اول و نزدیک به 15 هزار واحد احداثی نوع دوم وجود دارد و در مجموع 59 هزار و 700 واحد تعمیری شناسایی شده است.

وی بیان کرد: برابر دستورالعمل ابلاغی برای تأمین اسکان موقت در مناطق زلزله‌زده مقر شد که کانکس یا پول تحویل زلزله‌زدگان داده شود و متقاضیان براساس نظر خود کانکس یا پول را دریافت کردند و بعد از ساخت منزل نسبت به جمع‌آوری کانکس‌ها اقدام می‌شود اما اکنون برنامه‌ای برای اینکه قبل از اتمام عملیات بازسازی منزل فردی کانکس بازگردانده و به جای آن پول پرداخت شود وجود ندارد.

انتهای پیام/م

به اشتراک بگذارید:

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار