منوچهر پاشایی در گفتگو با تابناک:
مدیر میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع شهرستان کنگاور گفت: در روز اول فروردین ماه ۹۷ از اولین گروه مسافران نوروزی با شیرینی‌های محلی پذیرایی می‌شود.
کد خبر: ۵۷۸۶۳۵
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲ 13 March 2018

منوچهر پاشایی در گفتگو با خبرنگار تابناک افزود: در کمیته نظارتی خدماتی به مسئولین اعلام شده است که نسبت به انجام وظایف مربوطه نسبت به تسهیل اسکان مسافران نوروزی اقدام کنند.

وی خاطر نشان کرد:در میدان ورودی شهر کنگاور که به عنوان ورودی شرقی استان کرمانشاه است کیوسک راهنمایی گردشگری و کیوسک امنیت و ستاد اسکان موقت و کانکس‌ها و اسکان موقت و چادر از طریق شهرداری و هلال احمر برای استقرار مسافران نوروزی در نظر گرفته شده است.

مدیر میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع شهرستان کنگاور اظهار داشت:با نصب بنر‌هایی در سطح شهرستان مسیر‌های گردشگری شهرستان کنگاور مشخص شده و یه خط حرکت کندرو برای گردشگران در نظر گرفته شده است.

 پاشایی تصریح کرد:برنامه‌های متنوع در معبد آناهیتا از جمله برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و سوغات شامل گیوه؛ گلیم سفال و نان ساجی و تافتون سوغات مخصوص کنگاور و برپایی سیاه چادر‌ها عشایر با ایل ترکاشوند تدوین شده است.

 وی  افزود:شعار نوروز امسال کنگاور با عنوان نوروزی شاد و مفرح و خاطره انگیز  است که گروه موسیقی در معبد اناهیتا به اجرای برنامه می‌پردازند و با توجه به حادثه تلخ زلزله آبان ماه در کرمانشاه که مردم لحظات سختی را گذراندندو عزادار بودند سعی داریم که با اجرای برنامه‌های متنوع نوروز شادی برای مسافران فراهم کنیم.

 به گفته این مسئول:برگزاری مسابقه‌های جاذبه‌های گردشگری در بین گردشگران و به کار گیری لیدر‌های با تجربه که کارت لیدری برای آن‌ها صادر شده ،نصب کیوسک سلامت در معبد آناهیتا؛ برپایی چادر سرگرمی کودکان و پاسخگویی به مسایل شرعی و نصب سفره هرسین پاکسازی معبد اناهیتا و تجهیز ۵ مدرسه و خانه معلم برای مسافران از دیگر اقدامات انجام شده در این شهرستان است.

 

پاشایی به آثار تاریخی کنگاور نیز اشاره کرد و گفت: معبد اناهیتا؛ گودین تپه؛ پل تاریخی کوچه؛ خانه تاریخی ساری اصلانی؛ سراب فش روستای فشغ سراب ماران؛ منطقه خلج رود که زیباترین طبیعت روستایی کنگاور است از اثار تاریخی کنگاور به شمار می‌رود.

 

 

انتهای پیام/ز

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار