علی کریمی در گفتگو با تابناک:
رئیس پلیس فتای استان کرمانشاه گفت:مردم هنگام خرید های نوروزی از طریق اینترنت نکات ایمنی را در نظر داشته باشند.
کد خبر: ۵۷۸۶۵۳
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷ 13 March 2018

 سرهنگ علی کریمی در گفتگو با خبرنگار تابناک افزود:عده ای سودجو با طراحی فروشگاه های جعلی و یا مشابه سایت اصلی اقدام به کلاهبرداری از مشتریان نموده و پس از دریافت وجه کالایی ارسال نکرده و پاسخگو نخواهند بود.
وی خاطن کرر نشاد: برای حفظ اطلاعات حساب و جلوگیری از هرگونه کلاهبرداری کاربران باید نکات امنیتی را رعایت نمایند تا در دام مجرمین سایبری گرفتار نشوند.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه خریدهای اینترنتی خود را از فروشگاه ‌های مطمئن انجام دهید، توصیه کرد: برنامک‌های همراه فراهم کننده خدمات پرداخت را تنها از مراجع معتبر بارگیری، نصب و استفاده کنید، کارت و رمز کارت خود را تا آنجا که می شود، در اختیار دیگران قرار ندهید و هنگام انجام خرید اینترنتی، پیش از وارد کردن اطلاعات کارت، از اینکه به «درگاه پرداخت اینترنتی» معتبر هدایت شده‌اید، اطمینان حاصل کنید .

سرهنگ کریمی افزود: از ابزارهای شخصی امن برای انجام تراکنش‌‌های بانکی استفاده کنید و مطمئن شوید که ابزارهای شخصی (تلفن همراه، تبلت، رایانه شخصی و غیره) مورد استفاده در تراکنش‌‌های بانکی از امنیت کافی برخوردار باشند.

وی عنوان کرد: هنگام استفاده از دستگاه خودپرداز یا پایانه فروش، از عدم وجود تغییرات یا نصب تجهیزات اضافی غیرمجاز در بخش‏‌های مختلف آن اطمینان حاصل کنید، درصورتی‌ که از اینترنت WiFi اماکن عمومی استفاده می‌کنید، تا آنجا که می ‌توانید تراکنش مالی یا خرید اینترنتی انجام ندهید و با استفاده از آن به برنامه‌های همراه بانک و اینترنت بانک خود وصل نشوید

وی در ادامه ضمن بیان اینکه از امنیت رمزهای خود اطمینان داشته باشید گفت: توصیه می شود رمز اول و دوم کارت را به صورت دوره‌ای تغییر دهید و از درج اطلاعات کارت خود در شبکه های اجتماعی خودداری فرمایید.

رئیس فتا استان کرمانشاه گفت: از هم‌وطنان درخواست می‌کنیم که در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار