معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری بر تدوین برنامه‌های فرهنگی برای سال ۱۳۹۷ از سوی شورای فرهنگی دستگاه‌های اجرایی استان تاکید کرد.
کد خبر: ۵۷۸۶۸۱
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۴ 13 March 2018

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ مهندس رضا رحيمي امروز در جلسه شوراي فرهنگي استان، تصريح كرد: توجه به فرهنگ نظم و اعتقاد به انجام كار مردم در همان روز بايد يكي از اولويت هاي كاري شوراي فرهنگي دستگاه هاي اجرايي باشد و در نظام تشويق كارشناسان و كارمندان به اين مهم توجه شود.

وي با تاكيد بر تدوين برنامه هاي فرهنگي براي سال 1397 گفت: بايد تلاش شود تا برنامه اي مدون در حوزه فرهنگي به دقت تدوين و با جديت اجرايي شود و يكي از اولويت هاي كاري اين شورا تلاش براي تحقق آن باشد.

مهندس رحيمي با تاكيد بر برنامه ريزي و پيش بيني لازم براي خانواده كاركنان در راستاي انجام فعاليت هاي فرهنگي از سوي شوراي فرهنگي ادارات، خاطرنشان ساخت: بخشي از مشكلات جامعه به لحاظ عدم توجه به فرهنگ و مسائل فرهنگي است لذا همه وظيفه دارند كه در راستاي پيشبرد برنامه هاي فرهنگي نهايت اهتمام و جديت را داشته باشند.

وي بهره گيري از سخنان و رهنمودهاي ائمه اطهار(ع) را راهگشا و تعيين كننده براي حركت به سمت تعالي و بالندگي جامعه عنوان كرد و گفت: شوراي فرهنگي ادارات بايد استفاده از احاديث ائمه اطهار(ع) در ادارات و سازمان هاي خود را مورد توجه قرار دهند و نسبت به اين موضوع حساس باشند.

معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري بيان داشت: مسئولين شوراي فرهنگي ادارات بايد اهتمام لازم به برگزاري نماز جماعات داشته باشند و همچنين به ديدار مديران و مسئولين با خانواده معظم شهدا و ايثارگران مجموعه ادارات خود به صورت مستمر و منظم توجه كنند و مسئولين نيز موظف هستند كه از نزديك ضمن قدراني از ايثارگري هاي اين عزيزان، نسبت به رفع مشكلات احتمالي آنان اقدام كنند.

مهندس رحيمي با تاكيد بر تقدير از فعالان عرصه نماز و امربه معروف و نهي از منكر براي ترويج فرهنگ نماز گفت: به منظور تبيين و آشنايي با مفاهيم مفاد امر به معروف و نهي از منكر و چگونگي اجراي آن ضروري است كه چند جلسه شوراي فرهنگي در ادارات به اين مهم اختصاص يابد.

وي گفت: ضروري است كه جلسات شوراي فرهنگي استانداري هر دو هفته يكبار تشكيل شود كه يك جلسه آن با محوريت قرار دادن پيشنهادات و نكته نظرات كارشناسان و يك جلسه هم با اجرايي شدن اين پيشنهادات با حضور مديران عضو اين شورا اختصاص يابد.

در اين جلسه مهندس رضا رحيمي معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع و رئيس شوراي فرهنگي استانداري، آقاي حسين جعفريان را به عنوان جانشين اين شورا معرفي كرد و خواستار همكاري صميمانه و فعال اعضاي شورا با ايشان گرديد.

شايان ذكر است در اين نشست اعضاي جلسه به ارائه راهكارها و پيشنهادات خود در راستاي برنامه هاي شوراي فرهنگي استان پرداختند كه بعضي از اين نكته نظرات به عنوان مصوبه اين شورا به تصويب رسيد.

 

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار