رییس بیمارستان امام خمینی (ره) کرمانشاه از آماده‌باش کامل این بیمارستان به عنوان مرکز سوختگی غرب کشور در شب چهارشنبه سوری خبر داد.
کد خبر: ۵۷۸۷۰۶
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۷ 13 March 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،دکتر بهنام‌رضا مخصوصی اظهار کرد: بیمارستان امام خمینی (ره) با بخش سوختگی مجهز به عنوان مرکز سوختگی غرب کشور شناخته شده و این بیمارستان بصورت ویژه در شب چهارشنبه سوری آماده باش است.

مخصوصی با اشاره به وجود 33 تخت از جمله دو تخت ICU و یک تخت ایزوله در بخش سوختگی این بیمارستان، گفت: بخش سوختگی بیمارستان با کادر مجرب در چهارشنبه آخر سال آماده باش خواهد بود.

وی افزود: همچنین اورژانس بیمارستان نیز در این شب آماده باش بوده و تجهیزات پزشکی و دارو نیز به میزان کافی انبار شده است.

مخصوصی گفت: سال گذشته 90 مصدوم به این بیمارستان مراجعه کردند که عمدتا از ناحیه دست و صورت و چشم دچار سوختگی شده بودند.

وی افزود: متاسفانه امسال نیز چهارشنبه سوری شروع نشده 13 مصدوم به بیمارستان مراجعه کردند که بر اثر استفاده از مواد محترقه از ناحیه چشم و دست و صورت دچار آسیب شده بودند.

مخصوصی در ادامه رنج سنی نوجوانان و جوانان را بیشترین گروه‌های در معرض خطر عنوان کرد و افزود: والدین باید نسبت به فرزندان مراقبت بیشتری داشته و آنها را از عواقب وحشتناک و بعضا جبران ناپذیر بازی با آتش و مواد محترقه آگاه سازند.

وی افزود: والدین باید مواد آتش‌زا از جمله نفت و بنزین را از دسترس کودکان دور نگه داشته و همیشه هنگام آتش‌بازی، آب و کپسول آتش نشانی جهت اطفاء حریق در دسترس داشته باشند.

وی با بیان اینکه برخی موارد سوختگی به هنگام پریدن از روی آتش رخ می‌دهد، گفت: افراد باید هنگام پریدن از روی آتش از لباس گشاد، بزرگ و از نوع آتش گیر آن استفاده نکنند.

مخصوصی خاطرنشان کرد: اطرافیان حلقه آتش به طور معمول در معرض خطر اصابت ترکش ترقه و مواد منفجره هستند، بنابراین تا حد امکان باید از آتش فاصله گرفته و بویژه کودکان را از آن دور نگه داشت.

وی تاکید کرد: افراد حتما قبل از ترک محل باید از خاموش شدن کامل آتش اطمینان حاصل کنند و در صورت بروز هرگونه حریق و حادثه، خونسردی خود را حفظ کرده و سریعا با ۱۲۵ آتش نشانی و ۱۱۵ فوریت‌های پزشکی تماس بگیرند.

مخصوصی نسبت به پرپایی آتش در معابر باریک و در نزدیکی پستهای برق یا ایستگاه‌های تقلیل فشار گاز و پارکینگ‌های عمومی هشدار داد و افزود: همچنین آتش بازی در نزدیکی پمپ بنزین‌ها و وسایل نقلیه که حامل بنزین و مواد سوختنی هستند، در صورت کمترین نشت از وسیله نقلیه و یا حتی در شرایط عادی این وسایل را عملا به بمبی تبدیل می‌کند که ماشه انفجار آن کشیده شده باشد.

وی همچنین در خصوص انداختن قوطی های فلزی و وسایل شیشه‌ای درون آتش هشدار داد و افزود: این وسایل به علت دارا بودن خاصیت انفجاری ذرات آن پرتاب و وارد چشم می شود و موجب آسیب می گردد.

مخصوصی افزود: مواد محترقه حتی به میزان اندک هم خطرناک و خطرآفرین هستند، بنابراین توصیه می‌شود افراد از حمل مواد محترقه و آتش گیر و انفجاری حتی به مقدار بسیار کم در جیب لباس و کیف خود جدا خوداری کنند.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار