مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: با راه‎اندازی سامانه طلاق از بروز طلاق‌های احساسی در استان کرمانشاه جلوگیری خواهد شد.
کد خبر: ۵۷۹۷۶۲
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۶ 15 March 2018

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم،امید قادری، با بیان اینکه این سامانه با همکاری دادگستری و بهزیستی اجرا می‎شود، اظهار داشت: با راه‎اندازی سامانه طلاق و انجام مشاورهدر مراکز مشاوره از بروز طلاق‌های احساسی جلوگیری خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه تقاضای طلاق به‎صورت مجازی در این سامانه ثبت می‎شود، گفت: پس از ثبت، این تقاضای طلاق به مشاوران بهزیستی ارجاع داده وزوجین برای ریافت مشاوره به مراکز مشاوره مراجعه می‎کنند.

قادری با بیان اینکه پس از انجام مشاوره و نهایی‎شده تصمیم مبنی بر جدایی و اینکه این تصمیم احساسی نیست، زوجین برای طلاق به مراکز قضائی ارجاع داده می‎شوند، عنوان کرد»هزینه‎های مشاوره برای افراد نیازمند رایگان خواهد بود.

وی از ره‎اندازی ۴۴ مرکز مشاوره با همکاری دادگستری در شهر کرمانشاه خبر داد و افزود: این مراکز ابتدا در شهر کرمانشاه به‎صورت آزمایشی شروع به‎ کار خواهند کرد و سپسدر دیگر شهرستان‌ها نیز دائر می‎شود.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با بیان اینکه با اجرای سامانه طلاق افراد قبل از ورود به دادگاه‎ها و ثبت رسمی دادخواست طلاق، وارد چرخه مددکاری و روانشناسی می‎شوند، اظهارکرد: افراد از این طریق در مسیر طرح دعوی قرار نمی‎گیرند و اگر نیاز بود از طریق این مراکز به مراجع قضایی ارجاع داده می‎شوند.

 

 

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار