به گزارش تابناک قزوین به نقل از ایرنا قزوین
قزوین-ایرنا-رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: ۲ هزارو ۲۰۰ گروه دامپزشکی در ایام نوروز در سطح کشور در زمینه کنترل و نظارت بهداشتی بر فراورده‌های دامی فعالیت دارند.
کد خبر: ۵۸۳۵۳۶
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۲ 27 March 2018


قزوین-ایرنا-رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: 2 هزارو 200 گروه دامپزشکی در ایام نوروز در سطح کشور در زمینه کنترل و نظارت بهداشتی بر فراورده های دامی فعالیت دارند.
2هزارو 200 گروه دامپزشکی در ایام نوروز در کشور فعالیت دارند
دکتر علی رضا رفیعی پور روز دوشنبه در جریان بازدید از فعالیتهای دامپزشکی قزوین افزود: این گروهها در قالب هزارو 400 تیم بر تولید،توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی در ایام نوروز نظارت دارند.
وی اظهار کرد : در این راستا هماهنگی لازم با استانداری ها، فرمانداری ها، شهرداری ها و سازمانهای جهاد کشاورزی استان ها نیز انجام شده است .
دکتررفیعی پور ادامه داد: گروههای (اکیپ ها) نظارتی با بهره گیری از تمام امکانات و تجهیزات در تحقق برنامه ها و اقدامات نظارتی سازمان دامپزشکی کشور و به منظور حفظ سلامت مصرف کنندگان تشکیل شده است .
وی ادامه داد: همچنین در صورت نیاز برای اجرای بهینه طرح تشدید نظارت بر عملکرد مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده های دامی؛ از همکار ی کار گروه سلامت و امنیت غذایی استان ها، مراکز بهداشت و واحدهای تابعه و تعزیرات حکومتی نیز استفاده می شود.
به گفته وی اکیپ های نظارتی از 25اسفند ماه تا 15فروردین در سطح کشور به صورت شبانه روزی فعال هستند .
به گفته وی از ابتدای ایام تعطیلات نوروزی تا کنون در راستای نظارت های ویژه دامپزشکی بر عرضه ، توزیع وتولید فرآورده های خام دامی در کشور یک میلیون کیلوگرم فرآورده خام دامی به دلیل غیر قابل مصرف بودن از چرخه مصرف خارج شده است.
رفیعی پور ادامه داد: در این ایام نوروز مراکز توزیع و عرضه فرآورده های دامی، رستوران ها، هتل ها، چلوکبابی ها و سایر اماکن که از فرآورده های خام دامی برای طبخ غذا استفاده می کنند، با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان دامپزشکی کشور تحت نظارت قرار دارند.
به گفته وی همچنین درایام نوروز، خودروهای ویژه حمل فرآورده های خام دامی، کشتارگاه های دام و طیور، سردخانه های نگهداری فرآورده های خام دامی کارگاه های فرآوری و بسته بندی فرآورده های خام دامی نیز تحت کنترل سازمان دامپزشکی کشور هستند.
وی یادآور شد: در این ایام از فعالیت های خودروهایی که مبادرت به عرضه فرآورده های خام دامی در جاده ها و معابر عمومی می کنند، نیز جلوگیری خواهد شد .

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار