مدیر کل دامپزشکی استان کرمانشاه از امحاء بیش از ۱۱ تن انواع فراورده خام دامی ناسالم در استان در طی طرح تشدید نظارت بهداشتی ایام نوروز خبر داد.
کد خبر: ۵۸۶۹۷۱
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۴ 07 April 2018

به گزارش خبرنگار تابناک، دکتر نادر پرور در جمع خبرنگاران  با اشاره به طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی در ایام نوروز که از ۲۵ اسفند سال گذشته آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ادامه داشت، گفت: در این طرح نظارتی بیش از ۵۵۰۰ مورد بازرسی از ۲۴۷۲ مرکز تهیه، تولید، استحصال، نگهدادی و عرضه فرآورده‌های خام دامی در استان صودت گرفت.

وی یادآور شد: در این بازدید‌ها ۴۱ واحد متخلف بهداشتی تعطیل شد و میزان یازده تن انواع فرآورده‌های خام دامی ناسالم نیز کشف و با دستور مقام قضایی به شیوه بهداشتی امحا شد.

به گفته این مسئول، امسال با حمایت دستگاه قضایی و انتظامی و همکاری تعزیرات حکومتی، دانشگاه علوم پزشکی، شهرداری، میراث فرهنگی و اصناف نظارت بسیار خوبی بر رستوران‌های استان اعمال شد و همچنین برنامه ریزی و هماهنگی‌های لازم به منظور آموزش متصدیان این واحد‌ها و بکارگیری مسئول فنی بهداشتی دامپزشکی برای تعدادی از رستوران‌ها به عمل آمده است.

دکتر پرور عنوان کرد: پرونده واحد‌های متخلف نیز برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی، دادگاه ویژه مواد غذایی و ... ارجاع شد.

وی با بیان اینکه در این ایام با خودرو‌های متخلف و غیرمجاز عرضه فرآورده‌های خام دامی نیز برخورد شد، عنوان کرد: ۳۲ مورد نیز برخورد با این خودرو‌ها را داشتیم.

وی تعداد اکیپ‌های بازرسی در هر روز در طول طرح را در استان ۳۶ اکیپ بازرس بهداشتی دامپزشکی اعلام کرد و افزود: کارشناسان دامپزشکی با تمام توان کار نظارتی خود را حتی در ایام تعطیل انجام داده اند.

مدیر کل دامپزشکی استان با بیان اینکه نظارت‌های دامپزشکی در تمام ایام سال به صورت مستمر ادامه دارد، خاطرنشان کرد: مردم هم می‌توانند با اعلام تخلفات و شکایات به تلفن ۱۵۱۲ و یا سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۵۱۲ با دامپزشکی همکاری کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار