مدیرعامل آب منطقه‌ای کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه از نظر بارش در شرایط مساعدی ندارد و براساس پیش‌بینی‌ها با سال کم‌آبی مواجه است.
کد خبر: ۵۸۷۱۳۵
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۱ 07 April 2018

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم،کیاست امیریان، استان از نظر بارش شرایط مساعدی ندارد اظهار داشت: میزان بارش در استان تا پایان اسفند ماه ۹۶ نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش داشت، اما چون در ابتدای فروردین ماه امسال بارشی رخ نداد تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد و نسبت به بلندمدت نیز ۱۶ درصد کمبود دارد.

وی با اشاره به اینکه براساس پیش‌بینی‌ها استان کرمانشاه با سال کم‌آبی مواجه است عنوان کرد: با توجه به کاهش بارندگی‌ها در سال زراعی امسال مدیریت مصرف آب و برنامه‌ریزی در جهت مصرف صحیح آن لازم و ضروری است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای کرمانشاه گفت: ظرفیت کنونی سد‌ها ۸۴ درصد است که البته مربوط به آورده سال گذشته نیز است.

امیریان با اشاره به اینکه در سال ۹۶ در دشت‌های کرمانشاه ۱۶۳ حلقه چاه غیرمجاز مسدود و ۱۶ دستگاه ابزار و ادوات غیرمجاز توقیف شده است بیان کرد: در راستای اجرای آگهی ممنوعیت توسعه بهره‌برداری از منابع آب زیرزمینی محدوده مطالعاتی کرمانشاه و به موجب ماده چهار قانون توزیع عادلانه آب حفر چاه عمیق، نیمه‌عمیق یا هرگونه افزایش بهره‌برداری از منابع آب در محدوده مطالعاتی روانسر - سنجابی- کامیاران و کرمانشاه ممنوع شده است.

وی افزود: براساس نتایج مطالعات و بررسی‌های انجام شده و وقوع خشکسالی‌های مستمر و افت سطح آب زیرزمینی و کسری حجم مخزن در محدوده‌های اعلام شده و در جهت بهتعادل رساندن منابع آب زیرزمینی تعداد ۱۶۳ حلقه از چاه‌های غیرمجاز شناسایی شده با برداشت سالانه ۶.۶۰ میلیون مترمکعب توسط گروه‌های گشت و بازرسی این شهرستان و دریافت حکم قضایی و با کمک نیرو‌های انتظامی پر و مسلوب‌المنفعه شده است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای کرمانشاه گفت: در همین راستا تعداد ۱۶۳ دستگاه ابزار و ادوات حفر چاه غیرمجاز از قبیل: تراکتور حفار – مته گل کش – بالابر برقی و دستگاه حفاری برقی توقیف و به پارکینگ آب منطقه‌ای منتقل شده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار