مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه از مصرف ۳.۷ میلیارد مترمکعب گاز در استان طی سال ۹۶ خبر داد.
کد خبر: ۵۸۷۶۸۸
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۴ 08 April 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،سیروس شهبازی ، با اشاره به مصرف سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون مترمکعب گاز در استان طی سال گذشته، گفت: این میزان نسبت به سال ۹۵ حدود پنج درصد بیشتر شده است.

وی عمده مصرف با سهم بیش از ۶۰ درصد را مربوط به نیروگاه‌ها و بخش صنعت استان دانست و افزود: مابقی مصرف نیز مربوط به بخش خانگی و خدماتی بوده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه با اشاره به توسعه شبکه گازرسانی استان کرمانشاه در سال گذشته، یادآوری کرد: سال گذشته به ۳۰۰ روستای استان و دو شهر "حمیل" و "باینگان" گازرسانی داشتیم.

به گفته این مسئول، ۵۵۰ کیلومتر نیز شبکه گذاری در استان انجام شده است.

شهبازی از نصب یازده هزار مورد انشعاب جدید در استان هم یاد کرد و ادامه داد: ۲۵ هزار مشترک جدید نیز در استان اضافه شد و اکنون ۵۴۵ هزار مشترک گاز در استان داریم.

وی اعتبار هزینه شده برای توسعه شبکه گاز در استان در سال ۹۶ را حدود هزار میلیارد ریال اعلام و خاطرنشان کرد: با این اقدامات اکنون ۹۹ درصد جمعیت شهری و ۶۱ درصد جمعیت روستایی در قالب ۲۷ شهر و ۱۰۴۰ روستا از گاز برخوردار هستند.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه تکمیل گازرسانی به شهر‌ها و روستا‌های استان را اولویت امسال عنوان کرد و گفت: اکنون گازرسانی به ۳۰۵ روستای استان در قالب ۲۲ پیمان در دست انجام است که امیدواریم گازرسانی به این روستا‌ها تا پایان سال ۹۷ به بهره‌برداری برسد.

شهبازی تصریح کرد: به علاوه گازرسانی به ۶۰۰ روستا نیز در مرحله طراحی، مطالعه و پیمان سپاری است.

وی تاکید کرد: اکنون گازرسانی به دو شهر نوسود و نودشه نیز در حال انجام است، اما به دلیل صعب‌العبور بودن مسیر بعید است تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

به گفته این مسئول، گازرسانی به شهر ریجاب درمرحله انتخاب پیمانکار و شهر ازگله نیز در مرحله اخذ مجوز است و به زودی پیمان سپاری می‌شود.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار