جهادگر بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی گفت: دولت تدبیر و مسؤولان متولی باید در مدیریت بحران و خدمات‌رسانی متناسب با اقلیم استان کرمانشاه با همه توان اهتمام و آمادگی لازم را داشته باشد.
کد خبر: ۵۸۷۷۰۱
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۱ 08 April 2018

به گزارش تابناک به نقل از فارس،محمد حسین مرادی با توصیه به لزوم رسیدگی مسؤولان به مناطق زلزله‌زده استان و ساخت‌وسازهای مستحکم در کشور، اظهار داشت: گروه‌های بسیج دانشجویی و بسیج سازندگی در قالب کاروان‌های جهادی در رفع نیازمندی اقشار جامعه تلاش ارزشمندی دارند، اما باید متولیان و ارگان‌های مربوطه در ابتدای امر و ساخت‌وسازها از مصالح مناسب و بهتری استفاده کنند و قانون آن از سوی نظام مهندسی واجب و قابل اجرا باشد.

این جهادگر بسیج دانشجویی از گروه جهادی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی تهران تصریح کرد: برای نخستین بار و به عنوان گروه جهادگر برای کمک به مردم زلزله‌زده به استان کرمانشاه آمده است و پیش‌تر تجربه شرکت در اردوهای جهادی و ارائه خدمات به مناطق محروم و کم‌برخودار را دارد. 

وی با بیان هدف سازندگی این اردوهای جهادی و اثربخشی آن در جامعه و مناطق استان کرمانشاه، افزود: در گروه جهادی همه افراد با رشته‌های مختلف و تخصص لازم مشغول به فعالیت هستند و سازمان‌دهی شده از سوی ارگان‌های بسیج در کمک به جامعه اسلامی و پیشبرد اهداف توسعه و رشد در مناطق مورد نظر تلاش می‌کنند.

این جهادگر و دانشجوی بسیجی یادآور شد: در این گروه اکثر ما دانشجوی رشته‌های فنی و مکانیک هستیم و گروه‌های از تخصص لازم بهره‌مند شدند، لذا به دلیل زلزله‌ اخیر در استان کرمانشاه و شهرستان سرپل‌ذهاب و آگاهی از احساس نیاز و رسیدگی به این مناطق در اردوی جهادی حضور یافتیم تا بخشی از کار فرهنگی، عمرانی و خدمات اجتماعی را به عهده بگیریم.

وی عنوان کرد: فضایی روستایی و طبیعی این مناطق را که دیدم و معتقدیم که ساخت و سازها بهتر مستحکم‌تر انجام شود تا علاوه بر اینکه بافت زیبای آن حفظ شود، بتوانیم روحیه امید و توسعه و رفاه اجتماعی را به مناطق غرب کشور بیاوریم، همچنین از دولت انتظار می‌رود همه نیر و توانایی مالی، اجرایی و مدیریتی را به کاربگیرد و این وضعیت را بتوانند کنترل کنند.

این مسؤول گفت: در زلزله اخیر هوای این مناطق سردسیر بود بسیاری خسارات شدیدی دیدند و اکنون سرمایه مردم از بین رفته است، بنابراین باید دولت با کار همه جانبه دولتی و برنامه‌ریزی بیشتر در خدمت به مردم استان کرمانشاه اهتمام لازم را داشته باشد.

 مرادی با تاکید بر لزوم تعامل و مساعدت همه دستگاه‌های اجرایی در بازسازی مناطق استان کرمانشاه، بیان کرد: برای بازسازی مدرسه اتحاد اسلام روستای ریزوند نجف شهرستان سرپل‌ذهاب و از توایع استان در حال خدمت‌رسانی هستیم و دیوار آن را می‌خواهیم بسازیم و کنار آن زمین کشاورزی است که آجرها براثر زلزله‌اخیر فرو ریخته و همسایه این منطقه حمایت لازم را به عمل آورد، اما دولت برای یک مدیریت بحران عاجز و ناتوان مانده بود.

وی متذکر شد: دولت باید در مدیریت بحران آمادگی لازم را داشته باشد، در حالی که در این مواقع نمی‌دانند چطور اقدام کنند، به عنوان مثال آنقدر کمک‌های مردم صورت گرفت، اما هنگام توزیع آن نتوانستند مدیریت کنند.

این دانشجوی جهادگر بسیجی تاکید کرد: کارهای خدماتی در چنین مواقع بحرانی باید سازماندهی و خاص مردم کرمانشاه باشد، اگر زلزله اخیر در جایی از کشور رخ بدهد نوع خدمات قابل قیاس نبوده و به اقلیم منطقه و نیازهای اساسی مردم توجه کنند.

وی گفت:‌ حدود 6 ماه قبل در منطقه بجنورد زلزله‌ای رخ داد و اقداماتی صورت گرفت، از جمله بنیاد مسکن وام می‌داد و پیمانکار منازل را می‌ساخت، در استان کرمانشاه نیز بنیاد مسکن وام می‌دهد که مردم خانه‌ها را بسازند، اما اقلیم، معماری‌ها و استحکام‌ها از نظر نوع زمین منطقه جغرافیایی، گسل‌ها و... با هم فرق دارند و باید کارها اصولی و با برنامه‌ریزی اساسی پیش برود 

مرادی خاطرنشان کرد:‌ اگر متولیان مربوطه فقط در حد رفع نیاز کاری کنند که آن وظیفه از سرشان باز شود، پس همان بهتر که این مناطق مخروبه بماند، چرا که اگر بنا باشد خدمتی انجام بگیرد باید مردم سالیان طولانی از فواید آن برخوردار شوند.

این جهادگر بسیج دانشجویی با اشاره به اینکه برای چهارمین بار متوالی است که در اردوهای جهادی حضور دارد، اظهار داشت:‌ مناطق بسیاری در کشور نیاز به بازسازی و آبادانی دارد، بنابراین به هموطنان و دانشجویان پیشنهاد می‌کنم برای تجربه و خودسازی به این نقاط کشور بیایند و از نزدیک به هم‌نوع خود کمک‌رسانی کنند.

 

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار