استاندار همدان با بیان اینکه جشنواره پویانمایی تبلیغی برای رویداد همدان ۲۰۱۸ است، گفت: باید با شناسایی معایب و نواقص در جریان برگزاری جشنواره ملی پویانمایی، از تجربیات به دست آمده برای برگزاری ۲ رویداد مهم و فراملی پیش رو بهره گرفت.
کد خبر: ۵۸۷۸۴۳
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۶ 08 April 2018
استاندار همدان گفت: برگزاری نخستین جشنواره ملی پویانمایی تلویزیونی در این استان، بستری برای برگزاری هر چه بهتر رویداد بین المللی همدان ۲۰۱۸ به عنوان پایتخت گردشگری کشور‌های آسیایی است.

به گزارش ایرنا؛ محمدناصر نیکبخت در نشست اعضای ستاد استانی نخستین جشنواره ملی پویانمایی تلویزیونی، افزود: انتخاب این استان برای برگزاری اولین جشنواره پویانمایی، پایتخت گردشگری آسیایی و میزبانی اجلاس جهانی ۲۰۱۸، فرصت‌های بی نظیری است که باید از آن‌ها برای معرفی و توسعه همدان استفاده کرد.

وی اضافه کرد: تصمیم‌هایی که در جشنواره پویانمایی اتخاذ می‌شود یک آزمون و بستری برای اجرای بهتر رویداد همدان ۲۰۱۸ در تیر و آبان ماه امسال است.

استاندار همدان با بیان اینکه جشنواره پویانمایی تبلیغی برای رویداد همدان ۲۰۱۸ است، گفت: باید با شناسایی معایب و نواقص در جریان برگزاری جشنواره ملی پویانمایی، از تجربیات به دست آمده برای برگزاری ۲ رویداد مهم و فراملی پیش رو بهره گرفت.

نیکبخت تاکید کرد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر رفع آسیب‌های اجتماعی می‌توان در ساخت انیمیشن آسیب‌ها را به مخاطبان معرفی کرد.

وی افزود: ایجاد فضای نشاط و شادی در جامعه برای اقشار و گروه‌های سنی مختلف از اولویت‌های دولت تدبیر و امید است.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه اقشار مختلف از پیر تا جوان مشتری برنامه‌های انیمیشن هستند، باید از این ظرفیت برای شاد کردن مردم استفاده کرد.

استاندار همدان اضافه کرد: نباید در جریان اجرای برنامه‌های شاد، شئونات اسلامی را نادیده و از قواعد مورد انتظار فاصله گرفت.

نیکبخت با بیان اینکه همدان در مسیر و رشد و توسعه قرار دارد، اظهار کرد: کسب رتبه نخست کشور در مشارکت اقتصادی و بازآفرینی، کسب رتبه دوم رشد گردشگر در نوروز ۹۷ نشان از بالندگی این استان است.

مدیرکل صدا و سیما مرکز همدان نیز در این نشست بیان کرد: به دنبال فراخوان نخستین جشنواره ملی پویانمایی تلویزیونی، چهار هزار و ۳۰۰ اثر در قالب یکهزار و ۱۱ عنوان در ۹ بخش به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.

مهدی دهقان نیری با بیان اینکه این آثار در ۲ بخش داوری می‌شوند، اضافه کرد: از میان آثار ارسالی ۲۵۰ اثر به بخش اصلی مسابقه راه یافتند و تا پایان فروردین امسال ۱۱۰ اثر فاخر برگزیده می‌شوند.

مدیرکل صدا و سیما مرکز همدان گفت: این استان به عنوان مقصد گردشگری کودک و خانواده نیز انتخاب شده است و این جشنواره می‌تواند سرآغاز رونق گردشگری کودک باشد.

دهقان نیری بیان کرد: با توجه به اینکه همدان میزبان رویداد ۲۰۱۸ است، با آغاز این جشنواره پویانمایی لوگو همدان ۲۰۱۸ در تمامی شبکه‌های استانی قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: تیز‌های پیش بینی شده برای رویداد همدان ۲۰۱۸ از عید مبعث رسول اکرم (ص) در تمامی شبکه‌های استانی کشور پخش می‌شود.

مدیرکل صدا و سیما مرکز همدان برگزاری جشن پرواز آرزو‌ها توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و دعوت از هنرمندانی ملی نظیر عمو پورنگ، خاله شادونه، مَل مَل، عمو سعید، ۱۰ گروه هنری فعال در شبکه‌های استانی را از دیگر اقدامات صورت گرفته برشمرد.

دهقان نیری با بیان اینکه ۲ کاخ جشنواره پویانمایی راه اندازی می‌شود، افزود: نخستین کاخ انیمیشن در محل دهکده گنجنامه راه اندازی می‌شود و بخشی از دهکده گنجنامه برای قرار دادن عروسک‌های انیمیشنی پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: در دهکده گنجنامه برنامه ریزی برای اجرای برنامه‌های شاد برای مراجعه کنندگان پیش بینی شده و امید می‌رود از این ظرفیت برای ساخت فضای بازی و پارک استفاده شود.

مدیرکل صدا و سیما مرکز همدان بیان کرد: علاوه بر این کاخ مردمی جشنواره راه اندازی می‌شود و پس از پخش ۲۵۰ اثر راه یافته به بخش مسابقه، مردم به داوری آن‌ها پرداخته و آرای خود را به صندوق می‌ریزند و به بهترین اثری که توسط مردم انتخاب می‌شود، جوایزی اهدا می‌شود.

دهقان نیری ادامه داد: مفاخر استان همدان نظیر قباد شیوا در آیین اختتامیه جشنواره ملی پویانمایی تجلیل می‌شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری همدان نیز در این جلسه گفت: ۹ کمیته ذیل ستاد استانی جشنواره ملی پویانمایی تلویزیونی تشکیل شده و از امروز به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز و کمیته‌ها بر اساس شرح وظایف، برنامه‌های خود را اطلاع رسانی می‌کنند.

سیدسعید شاهرخی اضافه کرد: باید از فرصت جشنواره ملی پویانمایی تلویزیونی برای معرفی استان همدان استفاده کرد و شهرستان‌ها باید در این جشنواره ملی دیده شوند.

وی افزود: تاکید مسئولان بر ایجاد فضای با نشاط در کشور و استان‌ها است بنابراین در اجرای برنامه‌ها باید تمهیدات لازم برای نشاط اجتماعی مدنظر باشد.

جشنواره ملی پویانمایی تلویزیونی از تاریخ هجدهم اردیبهشت امسال آغاز می‌شود و تا بیستم این ماه ادامه می‌یابد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار