علیرضا معظمی نیا در گفتگو اختصاصی با تابناک:
یکی از نخبه‌های اقتصادی جهان اسلام گفت:با توجه به افزایش قیمت دلاربه طبع ۴۰ درصد ریال ایران کاهش یافته است.
کد خبر: ۵۸۸۶۵۹
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵ 10 April 2018

علیرضا معظمی نیا در گفتگو با خبرنگار تابناک افزود:بزرگترین اشتباه رئیس بانک مرکزی تک نرخی اعلام کردن دلار بدون مهار تورم بود.

وی خاطرنشان کرد:چندی قبل اعلام کردم که این افزایش قیمت دلار یک حباب نیست و با توجه به ناکارآمدی مدیریت بانک مرکزی و اعضای شورای پول و اعتبار این بانک از مرز ۶ هزار تومان خواهد گذشت که امروزه شاهد این قیمت در بازار  هستیم.

این نخبه اقتصاد جهان اسلام اظهار داشت:این بزرگترین خیانت به مردم فداکار و ولایتمدار ایران اسلامی است که دودش فقط به چشم جوانان این مرز و بوم می‌رود.

معظمی نیا تصریح کرد:بانک‌ها پول و سرمایه را از دست مردم گرفته اند وجود بیش از اندازه بانک‌ها در سراسرکشور حکایت ازروند ضعف اقتصاد است، در یک راسته خیابان ده‌ها شعبه بانکی فعالیت می‌کند به حدی که در برخی از شعبه‌ها کارمندان مشغول گوشی بازی هستند و کاری ندارند انجام دهند.

وی تاکید کرد:در حال حاضربی ارزش‌ترین پول دنیا ریال ایران است لذاهر بانک تنها با ۱۰۰ شعبه نیز می‌تواند کار کند با فروش شعباتی که قبلاخریداری کرده اند املاک و سرمایه‌های مردم را بازگردانند.

معظمی نیا برای ثبات و کاهش قیمت دلار در کشور گفت:تنها راه نجات از این بحران این است که مقام معظم رهبری مستقیما به این بحث ورود پیدا کنند ویا ریاست محترم جمهور در اسرع وقت با برکنار نمودن رئیس بانک مرکزی و اعضای پول و اعتبار این بانک  وانتخاب یکی از نخبگان جوان کشور با مدرک دکترای بانکداری نه حسابداری ،کشور را از معضل افزایش نرخ دلاربه مرز ۱۰ هزار تومان نجات دهند.

وی خواستار  ایجاد فضای کافی برای نخبگان جوان کشور شد تا وضع اقتصاد ایران با  استفاده این جوانان روبه بهبود رود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار